خدمات تخلیه چاه شبانه روزی 09110135580

تخلیه چاه فاضلاب، تخلیه چاه دستشویی، قیمت تخلیه چاه، تخلیه چاه شبانه روزی، تخلیه چاه تهران

خدمات تخلیه چاه شبانه روزی 09110135580

تخلیه چاه فاضلاب، تخلیه چاه دستشویی، قیمت تخلیه چاه، تخلیه چاه شبانه روزی، تخلیه چاه تهران

خدمات تخلیه چاه شبانه روزی 09110135580

درباره گروه خدمات تخلیه چاه :

سلام دوستان گرامی ...
گروه خدمات فنی تخلیه چاه شبانه روزی آماده ارائه خدمات چاه و فاضلاب اعم از تشخیص محل چاه ، حفر چاه آب و فاضلاب ، تخلیه و لایروبی چاه ، تعمیرات چاه آب و فاضلاب و کلیه خدمات مرتبط به شما مشتریان گرامی در سراسر مناطق 22 گانه تهران می باشد.
کلیه حقوق محتوای این وبلاگ متعلق به گروه خدمات تخلیه چاه شبانه روزی می باشد که بدون کپی برداری تهیه و نوشته شده است و هر گونه کپی برداری از این وبلاگ فقط با درج لینک منبع بلامانع است.

۵ مطلب در تیر ۱۳۹۹ ثبت شده است

تعویض سنگ و کاسه توالت و هزینه تعویض ظرف دستشویی شکسته و کاشی سرویس بهداشتی به عامل های مختلفی بستگی دارد. معمولاً تعویض کاسه سرویس بهداشتی را کمپانی‌های رفع گرفتگی لوله و تخلیه چاه انجام می دهند یک عمل تخصصی می باشد. تعویض سنگ و کاسه توالت شکسته ازجمله خدماتی می‌باشد که نیاز به ‌توجه و مهارت دارد زیرا در این پروسه پیاله دستشویی می بایست مواظب بود تا آسیبی به کاشی دستشویی وارد نشود. همینطور توجه در عوض کردن پیاله سرویس بهداشتی شکسته سبب میگردد آسیبی به سیفون وارد نشود که‌ این کار هزینه رد و بدل پیاله سرویس بهداشتی شکسته را کاهش میدهد.

علل تعویض سرویس بهداشتی

درصورتی ‌که رغبت داشته باشید عوض کردن کاشی سرویس بهداشتی را هم انجام دهید که بهتر میباشد به طور همزمان با تعویض پیاله دستشویی شکسته به بده بستان کاشی سرویس بهداشتی مبادرت نمائید که دراین‌ صورت فعالیت نصب پیاله سرویس بهداشتی نو بهتر از آب درمیایید و تعویض سنگ و کاسه توالت را بطور کامل انجام داده و فعالیت شما تمیزتر میگردد.

عللی که لازم میباشد کاسه سرویس بهداشتی توالت را تعویض فرمایید:

شکستن پیاله سرویس بهداشتی یا این که سوراخ کردن کاسه دستشویی و تعویض سنگ و کاسه توالت

نصب پیاله سرویس بهداشتی بهتر و پاک

تعمیرات داخلی دستشویی مانند ردوبدل کاشی توالت و یا این که تعمیر آن و تعویض سنگ و کاسه توالت

نشتی آب در سیفون سرویس بهداشتی

تشخیص ترکیدگی لوله های آب با دستگاه تشخیص نشتی لوله آب و نیاز به کندن

نخست بایستی بااحتیاط پیاله سرویس بهداشتی شکسته پیشین بیرون گردد به ‌طوری‌که به کاشی و یا این که سرامیک حریم آن آسیبی وارد نگردد و همینطور بایستی روزنه سیفون پوشانده شود تا چیزی وارد سیفون نگردد که سبب گرفتگی لوله می‌شود. آن گاه، ظرف سرویس بهداشتی تازه کار گذاشته می شود و تعویض سنگ و کاسه توالت انجام می شود و با ملاط و یا این که چسب کاشی در محل خویش نصب می شود.

بهتر میباشد تا ساعت ها بعد از نصب سرویس بهداشتی نو از توالت به کار گیری نکنید تا پیاله دستشویی در جای خویش سفت گردد.

بعضی وقت ها نیز مشتری قصد تبدیل پیاله سرویس بهداشتی شکسته ایرانی را به سرویس بهداشتی خارجی دارد که در‌این ‌صورت یا این که ظرف دستشویی دیرین را بیرون کرده و سرویس بهداشتی خارجی نهاده میشود و تعویض سنگ و کاسه توالت انجام می شود و درون ظرف سرویس بهداشتی سابق را با ملات مالامال پر می‌نمایند و روی آن دستشویی فرنگی را نصب میکنند.

هزینه تعویض سرویس بهداشتی

هزینه تعویض سنگ و کاسه توالت شکسته به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد که از جمله مهم ترین فاکتورهای مؤثر بر هزینه رد و بدل ظرف سرویس بهداشتی شکسته عبارت‌اند از:

بها ظرف سرویس بهداشتی

مدل سرویس دستشویی: زیرا قیمت تمام شده پیاله دستشویی استیل با ظرف دستشویی سرامیکی فرق می کند.

حقوق و دستمزد خدمت‌ فعالیت جهت ردوبدل پیاله دستشویی شکسته

هزینه ردوبدل کاشی سرویس بهداشتی در هنگام نیاز به ردوبدل یا این که تعمیر کاشی کف دستشویی و…

لطفاً جهت اطلاع از هزینه تعویض ظرف سرویس بهداشتی شکسته به ‌طور ظریف با کارشناسان تعویض سنگ و کاسه توالت تماس حاصل نمایید و از مشورت کردن بدون ‌پول نیز استفاده کنید.

نوع و جنس کاشی سرویس بهداشتی و کیفیت آن

ارزش و هزینه کاشی چسبی توالت

هزینه کندن سرامیک کف توالت و تعویض سنگ و کاسه توالت

به کار گیری از کاشی چسبی توالت

هزینه تجدید بنا توالت

هزینه نشت یابی لوله آب و هزینه تشخیص ترکیدگی لوله با دستگاه در هنگام وجود نشتی آب در دستشویی

هزینه رفع نشتی لوله فاضلاب در دستشویی. زیرا وجود نشتی سبب میگردد هنگام عوض کردن سرامیک کف سرویس بهداشتی، سرامیک‌ها به کف نچسبد.

نخست قبل از ردوبدل سرامیک کف سرویس بهداشتی، ارزش کاشی و سرامیک را از بازار بگیرید و کاشی با کیفیت تهیه نمائید زیرا تعویض سنگ و کاسه توالت را مدام نمیتوان انجام داد. برای پوشش درز دربین سرامیک و پیاله دستشویی از سیمان سپید و پودر سنگ به کار گیری فرمایید تا از بروز مشکلاتی همچون نم جلو گیری فرمائید و تعویض سنگ و کاسه توالت به درستی انجام شود.

علت شکستن کاسه دستشویی

برای عوض کردن کاشی کف سرویس بهداشتی بی تردید از خدمت‌ کاران حرفه ای و با سابقه استفاده نمایید تا متحمل هزینه بده بستان کاشی سرویس بهداشتی و تعویض سنگ و کاسه توالت و کیفیت بد نشوید. شکاف ظرف دستشویی توالت به عارضه های مختلفی حادث میگردد که از جمله عبارت‌اند از:

افتادن شیء سنگین بر روی ظرف دستشویی

فرسوده بودن ظرف سرویس بهداشتی

سوراخ شدن ظرف دستشویی هنگام تعمیرات و بنایی انجام گرفته

انقباض و انبساط در فصل سوز‌و‌سرما و…

شکاف کاسه دستشویی سبب تجمع آلودگی و میکروب‌ها می شود. بهتر میباشد در او‌لین زمان نسبت به ترمیم شکستگی ظرف دستشویی و یا این که ردوبدل پیاله سرویس بهداشتی مبادرت فرمائید.

نکته احتیاطی: هنگام رفع گرفتگی دستشویی خارجی مواظب باشید تا آسیبی به آن نرسد و با اعتنا به هزینه و خرج تعویض سنگ و کاسه توالت دستشویی فرنگی ممکن میباشد هزینه بیشتری را متحمل گردید.

در برخی موردها شکستگی و شکاف ظرف دستشویی جزئی است که در‌این حالت میشود نسبت به ترمیم شکستگی ظرف دستشویی مبادرت کرد. تعمیر و  تعویض سنگ و کاسه توالت  و ظرف سرویس بهداشتی ایرانی و دستشویی فرنگی نیز قابلیت‌پذیر می باشد. معمولاً سوراخ  و خوردگی پیاله دستشویی را با سیمان ‌سفید و یا این که با چسب کاشی کاری می‌توان ترمیم کرد. از تخصصهای شرکت ها تخلیه چاه بده بستان ظرف دستشویی یا این که تبدیل دستشویی ایرانی به سرویس بهداشتی خارجی میباشد. موسسات تخلیه چاه با تخصص خویش به راحتی دستشویی کهنه را خارج آورده و سنگ سرویس بهداشتی نو را در محل نصب مینمایند و تعویض سنگ و کاسه توالت را انجام میدهند. یعنی حفره دستشویی ایرانی را لبریز کرده و روی آن سرویس بهداشتی خارجی قرار میدهند. در واقع این یک کدام از تخصص های موسسات تخلیه چاه میباشد و یکی از مهم ترین تخصص های آن ها می باشد. با این که عوض کردن کاسه دستشویی کاری طاقت فرسا به نظر می‌رسد البته که موسسه ها تخلیه چاه و سرویس ها فاضلاب به راحتی تعویض سنگ و کاسه توالت را انجام میدهند. شرکت ها تخلیه چاه به سادگی با به کار گیری از نیروی زبده و کارآزموده مبادرت به ردوبدل سنگ دستشویی می نمایند.

خدمات تعویض سرویس بهداشتی

تشخیص نشتی لوله آب و فاضلاب

تشخیص پارگی با دستگاه های ظریف و توسعه یافته و تعویض سنگ و کاسه توالت

به کار گیری از دستگاه نشت یابی لوله آب با کمترین اشتباه در نشت یابی

تشخیص ترکیدگی لوله با دستگاه

تعمیرات کاشی کاری آشپزخانه و حمام

تعمیر شیرآلات ساختمان و بده بستان مغزی شیرآلات

تعویض کاسه دستشویی و علت آن

بخش اعظمی از شرکت ها تخلیه چاه مبادرت به بده بستان پیاله سرویس بهداشتی میکنند و همینطور دستشویی ایرانی را به دستشویی خارجی تبدیل میکنند. این اقدامات ممکن میباشد بسیار آسوده به لحاظ رسد البته مستلزم تخصص می باشد که شرکت های تخلیه چاه به راحتی ظرف دستشویی را ردوبدل کرده و سنگ دستشویی نو نصب می‌کنند.

در اکثر منزل های ما ایرانی ها از سرویس بهداشتی ایرانی به کارگیری می‌شود که کاسه سرویس بهداشتی ایرانی برخلاف دستشویی خارجی، توکار میباشد که یعنی هنگام ایجاد ساختمان بایستی داخل گذارده شود که آنگاه هم کاسه دستشویی و سنگ دستشویی ایرانی قابلیت جابجایی وجود ندارد و تعویض سنگ و کاسه توالت مشکل و زمانبر است. در این حالت برای عوض کردن سرویس بهداشتی بایستی حریم آن را تخریب کرده و سنگ دستشویی تازه نصب کرد. اگرچه این فعالیت مشکلاتی را داراست البته این عمل با نیروهای متخصص انجام میشود و به برکت موسسات تخلیه چاه این فعالیت به سادگی قابل اجرا میباشد و موسسات تخلیه چاه به راحتی مبادرت به تعویض سنگ و کاسه توالت مینمایند.

پس از سالها کارکرد دستشویی و به کار گیری مداوم از آن، ظرف دستشویی از بین می رود. ممکن میباشد مبتلا شکستگی گردیده باشد یا این که آب در آن نفوذ کرده ‌باشد و یا این که به هر دلیلی ممکن میباشد نیاز به تعویض باشد. در‌این ‌حالت‌ می بایست سنگ سرویس بهداشتی کهنه را جدا کرده و سنگ دستشویی نو قرار داد و در‌صورتی ‌که میخواهید این عمل را به سادگی انجام دهید با یکی موسسه ها سرویس ها فاضلاب و تخلیه چاه تماس حاصل نمایید تا این عمل را با کمترین فساد و نقص‌ برای شما انجام دهند و تعویض سنگ و کاسه توالت به درستی و با رعایت اصول اولیه نجام گیرد تا مجددا دچار مشکل و هزینه های گزاف آن نشوید.

نحوه تعویض کاسه دستشویی

برای تعویض سنگ و کاسه توالت در آغاز بایستی ظرف دستشویی قدیمی را خارج کرده که  برای این عمل بایستی حریم ظرف سرویس بهداشتی را گشوده کرد تا قابلیت و امکان خارج داخل شدن سنگ سرویس بهداشتی وجود داشته باشد. بعد از آن سنگ سرویس بهداشتی را خارج کرده و سنگ تازه را در مکان متبوع نصب کرد. در صورت عدم تصمیم به نصب پیاله سرویس بهداشتی تازه نیز می شود حفره آن را مالامال از سیمان کرد. این گزینه اگر می افتد که صاحب ساختمان قصد به نصب سرویس بهداشتی فرنگی داشته باشد و دیگر نیازی به سرویس بهداشتی ایرانی ندارد و در‌این ‌صورت هم محیط سرویس بهداشتی مالامال میشود و سنگ دستشویی خارجی روی آن قرار میگیرد و تعویض سنگ و کاسه توالت انجام می شود.

ردوبدل پیاله سرویس بهداشتی ایرانی از تخصص اصلی موسسات تخلیه چاه و باز کردن لوله می‌باشد. عوض کردن کاسه دستشویی ایرانی و تعویض سنگ و کاسه توالت بایستی بوسیله متخصصان در این باره صورت بپذیرد. پیرو آن عوارض قابل قبولی را برای شما خوا‌هیم اورد که چرا ردوبدل کاسه سرویس بهداشتی ایرانی به تخصص نیاز خواهد داشت.

همانگونه که می‌دانید در اکثر منازل کشورمان از سرویس بهداشتی ایرانی برای دفع فاضلاب استعمال میگردد. شاید با شنیدن کلمه و واژه ی تعویض خیلی ها تصور نمایند که عوض کردن ظرف سرویس بهداشتی ایرانی و تعویض سنگ و کاسه توالت فعالیت بسیار آسانی باشد البته بایستی بدین نکته اعتنا کرد که پیاله دستشویی ایرانی مغایر با پیاله سرویس بهداشتی خارجی میباشد یعنی در طول تولید دستشویی می بایست ظرف سرویس بهداشتی نهاده شود و به علت به کار گیری از سیمان و ملات پیاله دستشویی به کف دستشویی می چسبد

1-شکستگی پیاله دستشویی اهل ایران

2-جرم و کثیفی بعداز یک سری سال به کار گیری

3-جایگزینی پیاله سرویس بهداشتی با عملکرد بهتر

4-نصب سیفون در سرویس بهداشتی

5-تعمیرات سرویس بهداشتی

وقتی که شما میخواهید ظرف دستشویی را تعویض فرمایید نخاله های نتایج از شکستن و تخریب ظرف دستشویی سابق ممکن میباشد به داخل لوله فاضلاب دستشویی سقوط نمایند و اجتماع انها در زانوی لوله فاضلاب سرویس بهداشتی در بلند بازه منجر گرفتگی لوله فاضلاب سرویس بهداشتی میگردد.نیروی فنی بایستی این نکته را در حیث بگیرد و با احتیاط بدون نقص ظرف دستشویی را تخریب نماید. برای رفع گرفتگی هنگامی که علت گرفتگی نخاله ی ساختمانی میباشد شایسته ترین طرز به کارگیری از دستگاه باز کردن لوله با فنر است.

  • sewer drain

رسوب زدایی و کف تراشی چاه در صورتی‌که چاه فاضلاب شما مرتبا مالامال می شود باید آن انجام شود. چاه فاضلاب را بعد از مدت زمانی که مورد استفاده قرار میگیرد و یا قدیمی است باید لایروبی و رسوب زدایی نمود و چاه جدیدی را حفر نکرد چون از نظر هزینه مقرون به صرفه نیست بلکه می توان با تخلیه چاه و رسوب زدایی و لایروبی آن در وقت و هزینه خود صرفه جویی فرمایید. لایروبی در لغت به معنی جابه جایی سنگها و خاک ها و رسوبات چسبیده به بدنه ی چاه و مواد اضافی در چاه ها که منجر گرفتگی آن می گردند است و کفتراشی رسوبات ته و دیواره ی چاه به معنای رسوب زدایی می باشد. بنابراین رسوب زدایی و کف تراشی چاه مری ضروری است.

لایروبی و رسوب زدایی چاه

شستشو، پاکسازی و لایروبی شبکه های فاضلاب و رسوب زدایی و تخلیه چاه فاضلاب با شیوه های غیر حرفه ای به وسیله افراد نامتخصص مشکلاتی از قبیل گرفتگی چاه فاضلاب و گرفتگی شبکه ی فاضلاب، جراحت رسیدن به چاه شبکه ها، نفوذ ریشه ها به درون شبکه، انباشتگی رسوبات، ایجاد بو، بالا آمدن فاضلاب و ورود به ساختمان و حتی درون منازل و اتاق ها می شود و باعث خطرات محیط زیستی می شود.

بعد از تخلیه کامل چاه برای کف تراشی کهنه نیروی متخصص کف تراشی چاه وارد چاه گردیده و رسوب های دیواره و کف را می تراشد و آنان‌ را از باطن چاه خارج می‌نماید که لایروبی و رسوب زدایی با دستگاه لجن کشی به وسیله ی اتومبیل نیسان و یا خاور انجام می شود. تخلیه چاه، لایه روبی چاه خانگی، لایروبی و تخلیه چاه در فاضلاب های خانگی، رسوب زدایی و کف تراشی چاه برای رفع گرفتگی های شدید چاه فاضلاب خانگی انجام می شود.

رفع گرفتگی چاه توالت ایرانی و فرنگی و انواع متعدد چاه های فاضلاب با کاربرد پمپ دنده ای در تخلیه چاه فاضلاب عارضه های ریزش چاه را کم می کند که کولگذاری یک روش بسیار مهم جهت جلوگیری از ریزش چاه است.

رسوب زدایی و کف تراشی چاه اعم از عملیات های اصلی مربوط به چاه فاضلاب میباشد که انجام آن تاثیر زیادی در کارکرد چاه و طول عمر آن دارا است. کف تراشی و بعد از آن تخلیه چاه باعث ارتقاء چاه گردیده و فرایند جذب فاضلاب را ارتقاء میدهد. لایروبی و تطهیر چاه به گونه ای که اگر چاه را صرفا تخلیه کرد و هیچ تطهیر و لایروبی برروی آن انجام نشود پس از مدتی دوباره مالامال میشود و باید آن را تخلیه کرد. البته با کف تراشی چاه می شود طول عمر تخلیه چاه را افزایش داد یعنی در صورتی‌که بعد از تخلیه چاه آن را لایروبی و پاکسازی کرد میتوان دوره طولانی تری از چاه استفاده کرد بدون این‌که مجددا نیازی به تخلیه چاه داشته باشد. یعنی می شود گفت که کف تراشی چاه با تخلیه چاه رابطه عکس دارد و هرچه لایروبی کمتر انجام شود در قبال ان تخلیه چاه اضافه انجام می گردد و علاوه بر این چاه پس از مدتی تخریب گردیده و کهنه می گردد و باید مجدد رسوب زدایی و کف تراشی چاه انجام شود.

پاکسازی و کفتراشی چاه فاضلاب

جهت لایروبی و کفتراشی در آغاز می بایست فاضلاب داخل چاه کاملا تخلیه گردیده و چاه خالی از فاضلاب شود بعد از آن فردی وارد چاه می‌گردد و اقدام به رسوب زدایی و کف تراشی چاه می کند. تخلیه چاه باید قبل از لایروبی چاه صورت بپذیرد یعنی قبل از رسوب زدایی و کف تراشی چاه می بایست فاضلاب درون چاه تخلیه شود تا قابلیت کفتراشی داشته باشد. برای تخلیه فاضلاب داخل چاه در آغاز می بایست درب چاه را پیدا کرد و بعد از بازکردن درب چاه با کمترین خرابی فاضلاب باطن چاه را به داخل تانکر حمل فاضلاب مکش کرد. پس از بازکردن درب چاه فاضلاب از تانکر مکنده فاضلاب و یا پمپ ساکشن تخلیه چاه استفاده کرد که تاثیر زیادی در سرعت انجام عمل داراست. برای تخلیه چاه باید از پمپ های منحصر به فرد تخلیه چاه به کار گیری کرد که علت این دستور این میباشد که فاضلاب درون چاه حاوی فضولات و مواد زائد میباشد که توسط هر پمپی مکش نمی شود. پمپ های مکنده و ساکشن منحصر تخلیه چاه فاضلاب و فضولات باطن چاه با اقتدار دوچندان مکش می کنند و به‌ سرعت چاه تخلیه می‌شود. با تخلیه کامل چاه آمادگی برای رسوب زدایی و کف تراشی چاه ایجاد می شود.

 لایروبی، پاک سازی، مرمت و لایروبی چاه به این نحومیباشد که بعد از تخلیه چاه فردی متخصص وارد چاه میشود و شروع به کندن دیواره آن می‌کند. در عملیات لایروبی باید لایه های اضافی تشکیل ‌شده روی دیواره چاه را کنده تا به خاک برسد و با کندن و لایروبی کردن لایه های زائد لایه زیرین دیواره که همان خاک میباشد نمایان میشود که در تمام قسمتهای دیواره و میله چاه همین فعالیت انجام میشود تا کل میله چاه از مواد زائد خالی شود و فضولات لایروبی گردیده از دیواره چاه را هم بایستی از داخل چاه تخلیه کرد و رسوب زدایی و کف تراشی چاه کامل انجام شود.

این عملیات که از مهترین عملیات های مربوط به چاه می‌باشد عملکرد چاه را تضمین می‌کند که با لایروبی و تطهیر چاه می توان کارایی چاه را ارتقا داد و چاه را مثل روز اول نو کرد. رسوب زدایی و کف تراشی چاه توسط نیروی متخصص و ترمیم چاه و تعمیر آن باید اصولی انجام شود. پس از اتمام کف تراشی و رسوب زدایی آن و همینطور لجن کشی، چاه مانند روز نخستین خواهد بود.

انجام اصولی رسوب زدایی چاه

رسوب زدایی و کف تراشی چاه فاضلاب امری مهم و ضروری برای چاه های فاضلاب قدیمی است. چاه های دیرین بعد از سپری شدن بازه زمانی طولانی فرسوده گردیده و دیگر امکان نخستین را ندارد. رسوب زدایی به معنای کندن رسوبات، فاضلاب باقی مانده و محکم گردیده در کف و دیواره های فاضلاب میباشد. رسوب زدایی و کف تراشی چاه در صورتیکه به موقع انجام نگیرد می‌تواند خساراتی مالی و حتی جانی برای ساکنین به وجود آورد. عدم رسوب زدایی چاه کهنه و بالا زدن آب از چاه فاضلاب و دستشویی سبب نفوذ آب به دیوارهای حریم و منجر به ریزش چاه خواهد شد پس باید رسوب زدایی و کف تراشی چاه به موقع انجام شود.

تعمیرات چاه فاضلاب و رسوب زدایی کف و دیواره های بایستی به وسیله شخصی حرفه ای و زبده انجام گیرد تا با کمترین فساد راندمان چاه ارتقا یابد و رسوب زدایی و کف تراشی چاه اصولی انجام گیرد. تعمیرات چاه این چنین انجام می‌گیرد که شخص کارشناس تعمیر چاه دستشویی بوسیله ی ابزار الات منحصربه‌فرد و طناب سفت به باطن چاه رفته و با ابزارآلات اختصاصی مبادرت به رسوب زدایی دیواره های چاه می‌کند. ابزار الاتی که در تعمیر چاه سرویس بهداشتی بکار می رود دارنده مته های منحصر به فرد کفتراشی بوده که به کمکآن همه رسوبات محکم گردیده در دیواره به راحتی از سطح آن کنده می شود و رسوب زدایی و کف تراشی چاه انجام می شود.

تعمیر چاه سرویس بهداشتی فارغ از تخریب بعد از تخلیه چاه دستشویی انجام می‌گیرد که بعد از رسوب زدایی و کف تراشی چاه رسوبات کنده گردیده از روش پمپ های کفکش و لجن کش از داخل چاه خارج می‌شود که با انجام این عمل نفوذ آب به دیواره های چاه فاضلاب به راحتی امکان پذیر بوده و چاه جدید خواهد شد.

برای انکه از خطر ریزش چاه پرهیز کنید شایسته ترین فعالیت این میباشد که هر 5 سال چاه فاضلاب بوسیله یک شخص ماهر در باب رسوب زدایی و کف تراشی چاه بازرسی شود. در شرایطی‌که بوی نامطبوعی در نزدیکی چاه و حتی دور از آن حس می شود و چاه مکررا لبریز می‌شود بهتر میباشد هر چه زودتر برای مرمت چاه فرسوده مبادرت فرمائید تا عملیات رسوب زدایی و کف تراشی چاه توسط کارشناس مربوطه انجام شود.

تراش و رسوب زدایی به موقع چاه

رسوب زدایی و کف تراشی چاه در مواقعی میباشد که بعد از تخلیه کانال فاضلاب بایستی آن را به انجام رساند. این مهم بوسیله اشخاص زبده و کارشناس دراین باره می بایست انجام گرفته تا بازدارنده از بروز اشتباهات احتمالی گرفتگی فاضلاب و کانال و عدم جراحت به چاه شود. برای اینکه بتوانید رسوب زدایی را انجام دهید باید از نیروی انسانی و دستگاه لجن کشی به کارگیری نمایید.

نکته حائز اهمیت در رسوب زدایی و کف تراشی چاه این میباشد که بخش اعظمی از اشخاص سوای دقت به ‌این قضیه در طول لبریز شدن چاه فاضلاب خویش او‌لین راه حل را حفر یک چاه تازه در نظر میگیرند و به آن مبادرت می نمایند. این مهم را فراموش نکنید که با این قضیه مطلقاً در هزینه شما هیچ‌ صرفه‌جویی ای نمی شود و در حین لبریز شدن فاضلاب خویش باید دراین باره پیش بینی های مهمی را در نظر بگیرید. رسوب زدایی چاه بایستی در طول بازه زمانی معین صورت بپذیرد تا دوستان بتوانند در طول و هزینه خویش برای پرهیز از حفر چاه نو صرفه‌جویی نمایند. این نکته را فراموش نکنید که تخلیه چاه های کهنه و رسوب زدایی و کف تراشی چاه در تعدادی مرحله می‌باشد و نباید به وسیله اشخاصی که در این مورد تجربه کافی ندارند انجام شود. نکته حائز اهمیت درباره با تراش و رسوب زدایی چاه این میباشد که می‌بایست زمان مشخصی را برای رسوب زدایی و کف تراشی چاه در لحاظ بگیرید و به طور مطلوب و گام به گام آن را به انجام برسانید که ‌این مهم بوسیله کمپانی‌هایی که به لایروبی و رسوب زدایی میپردازند انجام می پذیرد. همانگونه که می‌دانید چاه های کهنه فاضلاب اکثر وقت ها نیاز به تخلیه بی نقص خواهند داشت که اکثر زمان ها این تخلیه به وسیله ماشین های لجن کشی که اکثر زمان ها به طور نیسان و یا این که خاور میباشند انجام میگیرد. نیروی انسانی نیز دخالت مهمی در رسوب زدایی و کف تراشی چاه دارد. برای اینکه بتوانند دیوارها و کف چاه را بتراشند و مواد زائد را از آن بیرون نمایند اکثر زمان ها از نیروی انسانی به کار گیری می‌گردد؛ به این ترتیب اول باید تخلیه چاه صورت بپذیرد و آن‌گاه دیوارها و کف آن از مواد زائد تراشیده شود.

اشتباهات احتمالی در رسوب زدایی

مهم میباشد بدانید که برای اینکه بتوان چاه فاضلابی که گرفته شده‌ است را تخلیه و رسوب زدایی کرد در واقع بایستی به کفتراشی اهمیت زیادی بدهید و رسوب زدایی و کف تراشی چاه را در نظر داشته باشید تا به موقع نسبت به رفع این مشکل مبادرت کرده و از نیروهای متخصص این امر کمک بخواهید. لایروبی بدین مضمون‌ میباشد که شما رسوبات چسبیده و همینطور سنگ و خاک را از بدنه چاه کنده و آن ها را جابجا فرمایید. همینطور بعضی از مواد منجر می شوند که گرفتگی در چاه تولید شود که ‌این مواد اکثر زمان ها به بدنه چاه چسبیده اند. شما دوستان خوب میتوانید با رسوب زدایی و تراش رسوبات را از دیوارها و انتهای چاه بیرون کنید؛ ولی یادآور می شویم که‌ این مهم بایستی به طور کامل توسط افراد ماهر و با کسانی که دراین باره تجربه کافی دارا‌ هستند صورت پذیرد تا بازدارنده از ایرادات مختلف در این باره گردد و رسوب زدایی و کف تراشی چاه موثر واقع شود.

در‌ حالتی که تراش و رسوب زدایی چاه به طور مطلوب انجام نشود و اشخاص غیرمتخصص را در این مهم دخیل نمایند ایرادات زیادی ایجاد خواهد شد که از مهم ترین آن‌ها میشود به گرفتگی چاه و همینطور کانال فاضلاب اشاره نمود. چاه کانال ها دچار جراحت، پارگی و سوراخ شدن میشوند که خیلی مهم و جدی است که ممکن است منجر به تخریب بخشی از ساختمان شود و همینطور ریشه ها می‌توانند خویش را به درون کانال نفوذ دهند. از سایر موردها میشود به انباشته شدن مجدد رسوبات اشاره نمود و بوی نامطبوع نیز یکی‌ از مواردی میباشد که به جهت عدم رسوب زدایی مطلوب چاه تولید می‌شود و یا حتی باعث می شود مجددا لوله کشی را انجام دهید و چاه قدیمی را پر کرده و چاه جدیدی حفر کنید که هم زمان طولانی می برد و هم هزینه های زیادی را بر گردن شما می اندازد ولی درصورتی که می خواهید بازدارنده از بالا داخل شدن فاضلاب گردید نیز باید این مهم را به اشخاص کاربلد در این باره بسپارید.

  • sewer drain

ترمیم و بازسازی چاه قدیمی به این دلیل مورد توجه است که با سپری شدن طول عمر چاه، چاه ها فرسوده و ضعیف می گردند و با استفاده طولانی تر احتمال ریزش آن‌ها موجود است به این ترتیب با ترمیم و تجدید بنا چاه فاضلاب می شود یک چاه قدیمی و از فعالیت افتاده را مجددا قابل استفاده کرد. با ترمیم و مرمت چاه فاضلاب ساختمان دیگر نیازی به حفر دوباره چاه وجود ندارد و یکی ‌از کار های موثر برای دوری از تخریب چاه های فاضلاب، تخلیه به موقع چاه میباشد که پیش از تعمیر آن انجام می‌گردد که با به کارگیری تانکر مکنده چاه به راحتی و در کمترین زمان تخلیه میشود. از تانکرهای عادی حمل فاضلاب نیز برای تخلیه چاه و ترمیم و بازسازی چاه قدیمی استفاده می شود.

فواید نوسازی چاه فاضلاب

بعد از تخلیه چاه برای استارت عملیات لایروبی، چاه از هرگونه آب و فاضلاب خالی می گردد. لایروبی چاه که در فرایند ترمیم و بازسازی چاه قدیمی بسیار مهم میباشد بوسیله شخصی کارشناس انجام میگردد. برای کفتراشی شخص کارشناس وارد چاه میگردد و دیواره را تا خاک می تراشد و بعداز لایروبی و تراش چاه نیز مواد لایروبی از چاه بیرون می گردند. برای ترمیم و تجدید چاه از پمپ ساکشن تخلیه چاه یا این که تانکر مکنده منحصر به فرد فاضلاب به کار گیری می‌شود. مواد داخل چاه بعد از تخلیه بوسیله تانکر حمل فاضلاب به مکان دیگری منتقل میگردند. لایه های مازاد داخل چاه بازدارنده جذب آب و فاضلاب بوسیله خاک میشوند که در این‌ حالت بعد از مدتی فاضلاب داخل چاه باقی میماند، چاه سرریز میگردد و می بایست تخلیه شود و مراحل ترمیم و بازسازی چاه قدیمی انجام شود.

بارها مشاهده نموده اید که از سینک ظرفشویی آشپزخانه تان بوی بد فاضلاب به مشام میاید بویی مشابه تخم مرغ گندیده یا این که حتی از سرویس بهداشتی‌ها و خزینه و درب چاه‌های تراس یا این که در زیرزمین منزل این بوی مشمئزکننده به مشام می‌رسد. برای برطرف کردن آن آیا شیوه ای موجود هست؟ آیا نیاز به کارشناس لایروبی است؟ آیا حتما باید ترمیم و بازسازی چاه قدیمی انجام شود؟ و در پایان آیا فارغ از به کارگیری از مواد شیمیایی میتوان این بوی بد فاضلاب را برطرف کرد؟

ما به شما می گوییم جواب کلیه سوالات فوق مثبت بوده و روشهایی را که برای شما ذکر خواهیم کرد فارغ از نیاز به کارشناس و سوای لایروبی تخصصی و با کمترین علم و امکانات که معمولا در همه منزل‌ها یافت می‌شود، خلل بوی بد چاه فاضلاب برطرف خواهد شد و ترمیم و بازسازی چاه قدیمی به تعویق بیفتد.

بایستی بگوییم که بوی بد فاضلاب به جهت نشت گازهای سمی از داخل چاههای فاضلاب به محوطه منزل است که چاههای فاضلاب معمولا به دلیل مواد مصرفی و شیمیایی تجمیع گردیده در آن، ایجاد گازهای سمی می نماید که اصطلاحا به آنان گاز فاضلاب می گویند. ترکیب این گازها با مواد ترکیبی باطن چاه فاضلاب می‌تواند غلظت و بوی بسیار نامطبوعی در حد خفگی داشته باشد که در این صورت می تواند آسیب هایی به تنفس شما وارد کند و حتی تا مدت ها بوی نامطبوع در فضای خانه موجود باشد که در این صورت از متخصصین ترمیم و بازسازی چاه قدیمی کمک بخواهید.

روش های رفع بوی بد فاضلاب

از علل اینکه این رایحه به چه شکل به خارج از چاه فاضلاب و به محوطه داخلی منزل نشت می‌کند می تواند استاندارد نبودن نصب لوله های فاضلاب باشد؛ به ‌این معنا که شترگلو یا این که سیفون قرارگرفته در ظرفشویی یا این که توالت یا این که خزینه، استاندارد نبوده و خلأ برای نشت گاز در آن موجود هست. به همین ادله در هنگام نصب سیفون می بایست توجه نمود که سیفون خریداری به طوری پباده سازی گردیده باشد که گلوی آن بطور کامل از آب لبریز شود و درزی برای نشت گاز وجود نداشته باشد. به دنبال یک‌سری چاره معمولی و با استعمال از مواد غیر شیمیایی به جای ترمیم و بازسازی چاه قدیمی برای برطرف کردن این رایحه و کف تراشی از گازهای سمی به شما معرفی خواهیم کرد.

اولین چاره به کارگیری آبلیمو و جوش شیرین است، هر دو به مقدار یک واحد اندازه گیری می باشد و این دو را در یک پیاله ریخته و هم بزنید و آنگاه آن را درون لوله فاضلاب بریزید بعداز مدتی کوتاه شیر آب سرد را گشوده کرده و اذن دهید تا یه خرده آب داخل چاه روان شود. این عمل را می توانید چند دفعه تکرار فرمایید.

راه‌ حل دیگر به کارگیری از محلول نمک و جوش شیرین با یک ظرف آب جوش می باشد که بعد از مخلوط کردن، محلول را داخل چاه بریزید. این محلول یکی‌از شایسته ترین ترکیبات برای ازبین بردن بوی بد فاضلاب است و درعین حال بوی مطبوعی نیز برای آدم دارد.

این کارهای به ظاهر ساده و در عین حال مشکل گشا را انجام دهید تا مانع از جمع چربی، فاضلاب و موادغذایی باقی مانده در سینک ظرفشویی و فضولات در دستشویی شوید و باعث می شود آسیبی به لوله ها نرسد اما به این نکته توجه کنید شاید ترمیم و بازسازی چاه قدیمی واجب باشد.

قدمت چاه‌های حفر گردیده در ساختمان‌های قدیمی زیاد میباشد که منجر به کاهش عملکرد این چاه‌ها در ساختمان و در‌پی آن ریزش چاه میگردد. با ریزش چاه، پایین ساختمان خالی می گردد و احتمال ریزش ساختمان نیز موجود است پس بدین ترتیب ترمیم و بازسازی چاه قدیمی امری ضروری در ساختمان‌های قدیمی میباشد.

تخلیه چاه پیش از نوسازی

قبل از ترمیم و مرمت چاه در آغاز بایستی چاه را تخلیه کرد که تخلیه چاه پیش نیاز ترمیم چاه میباشد و پیش از مرمت چاه بدون شک می بایست چاه را تخلیه کرد. تخلیه چاه یکی‌از فرآیند بازسازی چاه است که میتواند در فرایند اجرای عملیات تاثیر متعددی داشته باشد. با به کارگیری از تانکر مکنده تخلیه چاه به راحتی میشود فاضلاب چاه را در کمترین زمان ممکن تخلیه کرد. استعمال از تانکر مکنده اختصاصی می تواند سرعت انجام فعالیت را بهبود بخشد و همینطور در صورت نبودن تانکر مکنده  از تانکرهای عادی حمل فاضلاب بهره برد و برای مکش فاضلاب از درون چاه از پمپ ساکشن و کف کش استفاده نمود. با تخلیه بدون نقص چاه از فاضلاب و فضولات مرحله بعدی ترمیم و بازسازی چاه قدیمی را آغاز کرد.

بعد از انجام عملیات تخلیه چاه می بایست چاه خالی از هرگونه فاضلاب و آب باشد تا بتوان عملیات لایروبی و تراش چاه را استارت کرد. لایروبی چاه مهم‌ترین بخش ترمیم و بازسازی چاه قدیمی میباشد چون با انجام این فعالیت بازسازی چاه انجام شده و چاه همانند روز نخستین خواهد بود. انجام صحیح این بخش اهمیت زیادی دارد که عملیات تراش و کف تراشی را شخصی کارشناس انجام می دهد. با ترمیم و بازسازی چاه قدیمی فاضلاب ساختمان دیگر نیازی به حفر دوباره چاه وجود ندارد به این ترتیب می‌توانید با کمپانی های لوله بازکنی و ترمیم و بازسازی چاه قدیمی تماس گرفته تا با ترمیم و بازسازی چاه قدیمی شما، مجددا قابل به کارگیری شود.

مهمترین ادله تخریب چاه لبریز شدن چاه میباشد که در صورتیکه چاه فاضلاب مالامال شود و فاضلاب داخل آن تخلیه نشود این فاضلاب و رطوبت دیواره چاه را به آرامی تخریب می‌کند و در بلن دمدت کل دیواره چاه را از بین می‌برد. با بازبینی شرایط چاه در صورت نیاز ترمیم و بازسازی چاه قدیمی انجام می شود.

کول گذاری برای ترمیم چاه

برای دوری از ریزش چاه و ترمیم و بازسازی چاه قدیمی آن از بلوک‌های سیمانی به کارگیری میگردد که به آن کول چاه گفته میشود. با استعمال از این استوانه‌های سیمانی چاه‌های سابق و کهنه را به چاه تازه تبدیل کرد. کمپانی‌های خدماتی از کول برای ارتقا استحکام چاه به کار گیری می‌نمایند بدین ترتیب که چند تا از این بلوک‌های سیمانی را از کف چاه تا دهانه آن روی هم قرار میدهند و بازدارنده ریزش دیواره چاه می شوند. در شرایطی ‌که  از کول برای ترمیم و بازسازی چاه قدیمی به کار گرفته میشود که میله آن مقاوم باشد در غیر اینصورت بایستی چاه را پر کرده و آن را بست و برای حفر چاه فاضلاب نو مبادرت کرد.

بدین ترتیب پیش از تخریب چاه برای دوری از خطاهای احتمالی ناشی از آن و با صرف هزینه کمتر نسبت به حفر چاه نو، برای ترمیم و بازسازی چاه قدیمی و همینطور تجدید بنا چاه مبادرت فرمائید.

ترمیم و بازسازی چاه قدیمی فاضلاب اهمیت بسیاری دارد. چون با انجام این عمل از حفر دوباره چاه پرهیز کرد و چاه را مانند روز نخستین تازه کرد. تعمیر و مرمت چاه را به چاهی تازه تبدیل می نماید و چاه همانند روز اول می شود. همینطور عملیات تجدید بنا چاه نیز از اهمیت متعددی برخوردار‌است چون چگونگی انجام این عمل می تواند در نتیجه نهایی تاثیر داشته باشد. چاه های کهنه روزبه روز ضعیف تر می‌گردند و هر لحظه ممکن است بریزند به همین خاطر می بایست ترمیم و بازسازی چاه قدیمی انجام شود. شرکت های تخلیه چاه می‌توانند با بازسازی و ترمیم چاه های کهنه و ریزشی آنان را مانند روز نخستین جدید نمایند. تخلیه چاه تاثیر متعددی در دوری از تخریب چاه فاضلاب دارا است به نحوی که با تخلیه به موقع چاه، چاه فاضلاب را از ریزش و تخریب ایمن کرد. تخلیه چاه ریزشی و تخریب گردیده، ترمیم چاه و بازسازی آن، تعمیر چاه قدیمی و بازسازی چاه، پاکسازی و نوسازی چاههای قدیمی و ریزشی، تخلیه چاه جهت تجدید بنا آن، تراش چاه کهنه و سابق، لایروبی چاه ها جهت تجدید بنا آن، تراش چاه و لایروبی آن، لایروبی چاه فاضلاب، لجن کشی چاه فاضلاب تمام مواردی است که برای ترمیم و بازسازی چاه قدیمی قابل اعمال هستند.

برای مثال یکی‌از روشهای مرمت چاه طوقه چینی چاه میباشد و در شرایطی که میله چاه تخریب گردیده باشد با به کارگیری از کول ساختار چاه را محافظت کرد. کول بلوک های سیمانی حلقوی میباشد که در درون چاه روی هم چیده می گردند و جایگزین میله چاه میشوند.

بازسازی و نوسازی چاه کهنه

موسسات تخلیه چاه تعمیر و ترمیم چاههای کهنه را انجام میدهند و این چاهای سابق و ریزشی را بازسازی می‌نمایند. شیوه عمل آن ها اینگونه است که با به کارگیری از پمپ ساکشن تخلیه چاه و یا این که تانکر مکنده فاضلاب داخل چاه را تخلیه میکنند و بوسیله تانکر حمل فاضلاب به مکان دیگری حمل می‌نمایند. آن ها بعد از تخلیه چاه و فاضلابهای چاه، دیواره های چاه را لایروبی و تطهیر می نمایند. شخصی که تجربه این فعالیت را دارا است وارد چاه میکنند و آغاز به لایروبی و تراشیدن لایه های مازاد برروی دیواره چاه میکند. علت این عمل این میباشد که ‌این لایه های مازاد سبب عدم جذب آب و فاضلاب بوسیله خاک می گردد و در این‌حالت بعد از مدتی، فاضلاب داخل آن باقی میماند و آن‌گاه چاه سرریز می گردد و نیاز به تخلیه چاه پیدا میکند.

با لایروبی و تراش چاه بخش مهمی از ترمیم و بازسازی چاه قدیمی صورت گرفته و چاه متبوع مانند یکی از چاه جدید و نو حفر گردیده و فعالیت خواهد کرد. بخش دیگر عملیات نوسازی چاه متناسب با موقعیت چاه میباشد که ‌این قضیه به تشخیص کارشناس تعمیرات چاه برمی گردد. چنانچه هنوز ساختار چاه وجود داشته باشد یعنی هنوز میله چاه جان دار باشد و دیواره آن صدمه ندیده باشد میشود عملیات ترمیم و بازسازی چاه قدیمی را انجام داد.

اصلی ترین دلیل کهنه شدن چاه گذر زمان میباشد که بر تمام چاههای فاضلاب تاثیر خویش را میگذارد. یعنی با سپری شدن عمر، چاههای فاضلاب قدیمی تر می گردند و برهمین پایه کهنه و از کار افتاده نیز خواهند شد و البته علت دیگری که در کهنه شدن چاه تاثیر دارد نحوه مراقبت چاه میباشد. چاه فاضلاب مستلزم رسیدگی و دقت میباشد و می بایست در دوره های متفاوت موقعیت آن را باز‌نگری کرد زیرا در‌حالتی که به موقعیت چاه رسیدگی نشود و بعداز مدتی تخریب خواهد شد.

  • sewer drain