خدمات تخلیه چاه شبانه روزی 09110135580

تخلیه چاه فاضلاب، تخلیه چاه دستشویی، قیمت تخلیه چاه، تخلیه چاه شبانه روزی، تخلیه چاه تهران

خدمات تخلیه چاه شبانه روزی 09110135580

تخلیه چاه فاضلاب، تخلیه چاه دستشویی، قیمت تخلیه چاه، تخلیه چاه شبانه روزی، تخلیه چاه تهران

خدمات تخلیه چاه شبانه روزی 09110135580

درباره گروه خدمات تخلیه چاه :

سلام دوستان گرامی ...
گروه خدمات فنی تخلیه چاه شبانه روزی آماده ارائه خدمات چاه و فاضلاب اعم از تشخیص محل چاه ، حفر چاه آب و فاضلاب ، تخلیه و لایروبی چاه ، تعمیرات چاه آب و فاضلاب و کلیه خدمات مرتبط به شما مشتریان گرامی در سراسر مناطق 22 گانه تهران می باشد.
کلیه حقوق محتوای این وبلاگ متعلق به گروه خدمات تخلیه چاه شبانه روزی می باشد که بدون کپی برداری تهیه و نوشته شده است و هر گونه کپی برداری از این وبلاگ فقط با درج لینک منبع بلامانع است.

۱۱ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۹ ثبت شده است

تخلیه فاضلاب شهری

تخلیه فاضلاب شهری یکی ‌از اختراعات مهم بشر به حساب می آید و امروزه در اکثر شهرهای جهان سیستم گردآوری تخلیه فاضلاب شهری راه اندازی گردیده که وظیفه آن گردآوری و انتقال فاضلاب از منازل و ساختمان ها به تصفیه خانه فاضلاب می باشد. کانال تخلیه فاضلاب شهری متشکل از لوله های بزرگ فاضلابی می باشد که با اتصال به یکدیگر شبکه ای را تولید کرده اند که فاضلاب از طریق آن به تصفیه خانه منتقل می شود. در زمان های قبل که کانال فاضلاب وجود نداشت از چاه های فاضلابی برای دفع و رها سازی فاضلاب استفاده می شد ولی در حال حاضر با پیشرفت تکنولوژی دیگر چاه های فاضلابی مورد استفاده قرار نمی گیرند و کانال تخلیه فاضلاب شهری جایگزین آن شده ‌است.

شرکت نماشویی تهران

بوسیله تخلیه فاضلاب شهری می توان فاضلاب تولیدی را به تصفیه خانه منتقل کرده و آن را به آب سالم برای طبیعت تبدیل کرد. در شهرهای ساحلی دفع فاضلاب خام شهری یا پساب تصفیه مقدماتی به داخل دریا و اقیانوس‌ از حیث اقتصادی به صرفه‌تر از تصفیه ثانویه تخلیه فاضلاب شهری می باشد. در ‌این شیوه فاضلاب بوسیله لوله‌هایی در فاصله‌ای دور از ساحل در ته دریا در چند نقطه به وسیله دیفیوزر تخلیه می‌شود. امروزه بخش اعظمی از دانشمندان و صاحب نظران، آیتم تخلیه به دریا را برای شهرهای ساحلی در مقایسه با بقیه شیوه‌های تصفیه و تخلیه فاضلاب شهری، آیتم مناسب می دانند.

دفع فاضلاب در چاه های فاضلابی

در گذشته برای دفع فاضلاب از چاه های فاضلاب استفاده می شد و فاضلاب منازل و ساختمان ها داخل آن ها گردآوری و دفع می‌شد. به‌ این صورت که در زیر هر ساختمان یک چاه فاضلاب حفر می شد و فاضلاب از مبادی ورودی مانند سینک ظرفشویی، سیفون دستشویی و کفشوی ها توسط لوله های فاضلاب به چاه فاضلاب منتقل و به داخل چاه تخلیه می‌شد. چاه فاضلاب محل تخلیه و گردآوری فاضلاب ساختمان بود که این چاه ها پس از مدتی پر می شدند و نیاز به تخلیه فاضلاب شهری نیز داشتند. در آن صورت بایستی از یکی شرکت های رفع گرفتگی لوله و تخلیه فاضلاب شهری درخواست شود تا توسط تانکر تخلیه فاضلاب شهری درون چاه را مکش کرده و تخلیه کند.

دفع فاضلاب در چاه های فاضلابی

همینطور چاه های فاضلاب به معنی دفع فاضلاب در طبیعت بودند و به همین دلیل حجم زیادی فاضلاب در طبیعت شهرها رها میشد که منجر به آلوده و کثیف سازی محیط زیست و آب های زیر زمینی می‌شد و تخلیه فاضلاب شهری انجام نمیشد. دیگر اختلال چاه های فاضلاب احتمال ریزش و تخریب آنان بود که در صورت کهنه و قدیمی شدن نیاز به تجدید بنا و مستحکم سازی آن ها نیز وجود داشت. همینطور جنس بد خاک و عمق چاه نیز از جمله مسائل مهم در حفر چاه فاضلاب می‌باشند. گرچه در موارد زیادی از چاه های فاضلاب استفاده میشود البته می بایست بیان کرد که ‌این نوع چاه ها مخاطرات جدی و جبران ناپذیری برای طبیعت دارا هستند. علت هم ساختار این چاه ها می باشد که با فاضلاب آلودگی فراوان وارد آن میشوند و به وسیله زمین جذب می گردد. این آلودگی ها به داخل زمین راه پیدا کرده و در نتیجه آب های زیر زمینی و طبیعت را آلوده و کثیف می کنند. این اما تمام ماجرا نیست و بعضی اشخاص فرصت طلب برای راحتی عمل تخلیه فاضلاب شهری را در رودخانه ها تخلیه می‌کنند که ‌این آیتم خسارات بیشتری را داراست. 

مراحل جمع آوری و تخلیه فاضلاب شهری

دو نوع سیستم های دفع فاضلاب داریم؛ سیستم تخلیه فاضلاب شهری و سیستم چاه بدون تخلیه فاضلاب شهری.

متاسفانه در بیشتر شهرهای کشور به جهت ضعف و نقص در بخش سیستم تخلیه فاضلاب شهری، هنوز برای دفع فاضلاب از سیستم چاه استفاده می شود. سیستم چاه برای دفع فاضلاب، خسارت های جدی به محیط زیست و سلامتی بشر می زند.

فرآیند جمع آوری و تصفیه و تخلیه فاضلاب شهری از درب منازل تا تصفیه خانه فاضلاب به‌ این صورت می باشد که در صدر فاضلاب های تولیدی در ساختمان ها توسط سیستم لوله کشی فاضلاب دورن ساختمان گردآوری می‌گردد و از روش لوله خروجی فاضلاب ساختمان به کانال فاضلاب شهری، تخلیه فاضلاب شهری وارد می گردد. کانال گردآوری فاضلاب متشکل از لوله های فاضلاب بزرگ در کل شهر است و در تمام خیابان ها و کوچه ها که ساختمان موجود هست این لوله های نصب گردیده اند. فاضلاب ساختمان ها به لوله فاضلاب داخل کوچه یا خیابان می ریزد.

مراحل جمع آوری و تخلیه فاضلاب شهری

فاضلاب ساختمان های هر کوچه به داخل لوله اصلی ریخته می گردد و این حجم از فاضلاب به حرکت در آمده و به سمت لوله های اصلی حرکت می‌نماید و  در آن ریخته می‌گردد. به همین صورت ادامه می یابد و فاضلاب در نهایت از روش لوله های اصلی انتقال فاضلاب به سمت تصفیه خانه که در بیرون شهر واقع شده ‌است انتقال می یابد. در تخلیه فاضلاب شهری فاضلاب بعد از طی روند متفاوت و به کارگیری از روش های نوین علمی تصفیه می شود و فضولات و آلودگی های آن از میان می رود و در نهایت آبی پاک و روشن بدست می‌آید که از آن در مصارف کشاورزی استفاده می‌شود. به علت اینکه این آب دیگر حاوی آلودگی نبوده و فارغ از هیچ مشکلی می توان آن را در طبیعت رها سازی کرد و حتی از آن برای کشاورزی نیز استفاده نمود.

روش های دفع فاضلاب انواع چاه

برای دفع فاضلاب 2 نوع چاه داریم: • چاه سپتیکچاه جذبی

در انتخاب شیوه دفع فاضلاب بایستی به نوع خاک و سطح آب های زیرزمینی منطقه دقت کنیم. بهتره در محدوده هایی که بیش تر ماسه، شن و خرده سنگ داره از چاه جذبی و در محدوده هایی که دارنده سطح آب زیرزمینی بالا، باتلاقی یا این که خاک رس متعددی داره از چاه سپتیک استفاده کنیم. گهگاه چاه به علت پر شدن سر ریز می شه و شاهد بالا آمدن آب از کف توالت و کفشورها خواهید بود که در‌ این‌ صورت‌ می بایست سریعا چاه را تخلیه کنید و تخلیه فاضلاب شهری صورت پذیرد. 

چاه جذبی همون طور که از اسمش پیداست بر طبق جذب فعالیت میکنه؛ یعنی برای دفع فاضلاب می بایست آب رو جذب کنه. کارکرد چاه جذبی شدیدا متعلق به جنس خاک و نوع زمین اطرافش می باشد، بطوری که دسته خاک اون منطقه بایستی جذب کننده آب باشه. خوبه که بدونین شن و ماسه بدلیل دارا بودن شکاف های ریز در بینشون از مناسب ترین جذب کننده های آب هستن. به خاطر داشته باشین هرگز نباید در ناحیه هایی که خاک رس دارا هستند، چاه جذبی حفر کرد؛ زیرا خاک رس نمیتونه فاضلاب رو دفع کنه و چاه به سرعت پر میشه. چاه جذبی 3 بخش داره: گلدونی، میله و انباره. گلدونی به بخش دهانه که به شکل گلدون، مخروط یا قیف می‌باشد، گلدونی میگن. گلدونی جایی است که فاضلاب از لوله ها به داخل چاه منتقل میشه. میله بدنه چاه که تا لایه نفوذ پذیر خاک ادامه داره، میله میگن.

روش های دفع فاضلاب انواع چاه

پیشنهاد میشه برای هماهنگ بودن حفر چاه با بنا ساختمون، دستکم عمق میله 6 متر و قطر اون 80 تا 100 سانتی متر باشه. انباره در لایه نفوذپذیر آب مخزنی گنبدی صورت حفر میشه که به اون انباره میگن. در انباره فضولات نشت میکنن و با جذب آب در لایه نفوذپذیر، آب و فاضلاب از هم جداگانه میشن. بهتره که چاه فاضلاب انسانی از آب بارون جداگانه باشه و در صورت امکان ازهم فاصله داشته باشن. حجم انباره به عوامل ذیل بستگی داره:

  • تعداد طبقه های ساختمون
  • نوع استفاده از ساختمون
  • تعداد حمام و دست شویی
  • تعداد اشخاصی که توی ساختمون زندگی میکنن
  • قدمت چاه

میزان نفوذ آب در خاک اون محدوده در ‌حالتی که که آب بارون هم وارد چاه بشه بایستی اون رو هم اضافه کنیم. چاه سپتیک برای ایجاد بدنه چاه سپتیک از موادی به کارگیری میشه که نفوذپذیر نباشه. این مواد بایستی مقاوم باشن برای همین بیشتر از بتن، پلی اتیلن، مواد پلیمری و… استفاده میشه.

نقش چاه سپتیک مراقبت فاضلابه و نباید اجازه بده فاضلاب به محیط اطراف نشت کنه. چاه سپتیک بایستی در بازه زمان های معین و کوتاه به وسیله تانکرها تخلیه بشه. تخلیه چاه و تخلیه فاضلاب شهری در تهران و در دیگر شهرها بوسیله اشخاص ماهر انجام می‌شود که میتوانید با تماس به آن ها دسترسی داشته باشید. اساس فعالیت چاه سپتیک اینطوریه که اول فاضلاب داخل چاه میشه و تا وقتی‌ که چاه لبریز بشه باقی میمونه تا بعد از مدتی با دستگاه های منحصر به فرد اینکار تخلیه بشه. 

روش تصفیه و تخلیه فاضلاب شهری

میزان و روش تخلیه فاضلاب شهری به خصوصیت‌های کیفی اولیه فاضلاب ورودی و ملزومات موجود برای خروجی بستگی داره. این مختصات بسته به ماهیت بصورت فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی دسته بندی می گردند. علاوه بر آلودگی‌های منابع آبی، فاضلاب شهری در بردارنده آلودگی‌هایی خواهد بود که در نتیجه مصارف خانگی، تجاری و صنعتی می‌باشند. مهم‌ترین ویژگی های شیمیایی فاضلاب شهری اکسیژن مورد نیاز شیمیایی (COD)، کربن آلی کل (TOC)، گونه های متعدد نیتروژن و فسفر، یون کلرید، یون سولفات، قلیائیت، pH، یون فلزات سنگین، عناصر کمیاب و آلاینده‌های مقدم می‌باشند. اکسیژن مورد نیاز شیمیایی (COD) معیاری از میزان مواد آلی موجود در فاضلاب بر حسب اکسیژن مورد نیاز برای اکسید نمودن شیمیایی مواد آلی می باشد.

جریان خروجی از تصفیه اولیه هنوز دارنده 40 تا 50 درصد از مواد جامد معلق و نسبتا تمام مواد آلی و معدنی محلول اول است. جهت حذف مواد آلی در تصفیه ثانویه از فرآیندهای فیزیکی، شیمیایی و یا این که بیولوژیکی استفاده می شود:

  • لجن فعال
  • هوادهی لجن فعال
  • برکه‌ها و لاگون ها
  • گندزدایی جریانهای خروجی
  • تصفیه و دفع لجن
  • تغلیظ لجن
  • شناور سازی
  • هضم لجن
  • دفع لجن تصفیه ثالت فاضلاب شهری

روش تصفیه و تخلیه فاضلاب شهری

تصفیه ثالث یا این که تصفیه پیشرفته تخلیه فاضلاب شهری در برگیرنده جدا سازی بهتر مواد جامد معلق و حذف مواد مغذی می باشد که در ‌این مرحله از بین بردن ترکیبات فسفر و نیتروژن بوسیله مجموعه‌ای از فرآیندهای فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی انجام می گردد.

فواید تصفیه سازی فاضلاب شهری

جمع آوری فاضلاب و فواید تخلیه فاضلاب شهری ویژگی های بخش اعظمی داراست که سبب می گردد کشورهای متعدد از تخلیه فاضلاب شهری استفاده نمایند که بعضی از آنان را ذکر میکنیم:

  • جلوگیری از آلودگی سطحی محیط زیست
  • از بین رفتن بیماری های موجود در فاضلاب و خودداری از انتقال بیماری ها
  • عدم آلودگی آب های زیرزمینی
  • رفع مخاطرات ریزش چاه و نیاز به لایروبی و تخلیه چاه
  • تصفیه فاضلاب و به کار گیری دوباره از حجم زیادی آب

فواید تصفیه سازی فاضلاب شهری

عدم نیاز به حفر چاه و رفع ایرادات آن با دقت به این که سهم زیادی از آب های مصرفی شهرها تبدیل به فاضلاب می گردد لذا به کارگیری از این فرصت جهت تصفیه و تخلیه فاضلاب شهری و استفاده دوباره از آب بسیار مهم می باشد که خوشبختانه این عمل درحال حاضر انجام می گیرد. اما هنوز تصفیه خانه فاضلاب در تمام شهرها ساخته نشده و صرفا شهرهای وسیع و کلان شهرها دارنده تصفیه خانه هستند ولی این امید وجود دارد که در آینده تعداد تصفیه خانه ها ارتقا پیدا نماید و شبکه فاضلاب جای چاه فاضلاب قدیمی را بگیرد و تخلیه فاضلاب شهری به راحتی انجام گیرد.

https://parsiannama.com/facade-sealing

  • sewer drain

تخلیه چاه بدون کثیف کاری

تخلیه چاه بدون کثیف کاری بوسیله پمپ های لجن کش قوی با تانکرهای با حجم بالا استفاده می شود و در صورت نیاز از ماشین های ساکشن یا مکنده استفاده می شود و روش کار این ماشین ها به شرح زیر است زمانی که چاه فاضلاب یا توالت پر شد بلافاصله باید عملیات تخلیه چاه بدون کثیف کاری اجرا شود و گروه متخصصی برای اینکار اقدام کند که در مراحل تخلیه چاه بدون کثیف کاری یک سر شیلنگ قطور و با استحکام به ته چاه فرستاده می شود و سر دیگر آن به دستگاه مکنده و لجن کش متصل می شود.

نکته ای که حائز اهمیت است بحث شیلنگی است که فضولات را به سمت تانکر هدایت می کند و نقش کلیدی در روند کار دارد که باید ویژگی های استانداردی را دارا باشد تا در طول کار مشکلی پیش نیاید که این مواد عبارتند از قطر استاندارد، تحمل فشار بالا و استحکام و پایداری در هنگام مکش.

لوازم مصرفی h30 cross

در مراحل تخلیه چاه بدون کثیف کاری زمانی که شیلنگ به چاه فاضلاب هدایت می شود باید دقت شود که سر لوله به انتهای چاه نزدیک نباشد زیرا موجب گرفتگی لوله و آسیب رسیدن به دستگاه در اثر وارد شدن گل و لای می شود. مکانیزم عملکرد دستگاه های تخلیه چاه بدون کثیف کاری به گونه ای است که تا اتمام تخلیه کامل فاضلاب به کار خود ادامه می دهند و در به طور کامل چاه را از چربی ها و فضولات موجود پاک می کنند، البته این موضوع زمانی صدق می کند که از تجهیزات پیشرفته برای تخلیه چاه بدون کثیف کاری استفاده شود.

از کجا متوجه شویم چاه پر شده؟

اکثر چاه های فاضلاب در زیر ساختمان ها حفر شده و با لوله های مخصوص به داخل آن هدایت می شود و درب چاه از سطح زمین فاصله دارد و تشخیص پر شدن فاضلاب کمی دشوار است، چرا که بین گرفتگی لوله فاضلاب و پر شدن آن در ظاهر تفاوتی مشاهده نمی شود.

برای برطرف شدن شک بین انتخاب لوله بازکنی یا تخلیه چاه بدون کثیف کاری باید سراغ سرویس کار ماهر بروید و بعد از تماس با تیم کاری معتبر و متخصص در این زمینه، این افراد در محل حاضر شده و به وسیله فنرهای مخصوص اقدام به باز کردن لوله می کنند، اگر لوله گرفته شده با دستگاه فنر باز شد و مسیر فاضلاب به حالت اولیه بازگشت، نتیجه می گیریم که چاه هنوز پر نشده است در غیر این صورت نیاز است تا تخلیه چاه بدون کثیف کاری انجام شود.

بارها پیش آمده که افراد با تشخیص اشتباه هزینه های زیادی را به کارفرما وارد کرده اند، پس حتما برای تخلیه چاه بدون کثیف کاری و لوله بازکنی با گروه های معتبر تماس بگیرید و دقت کنید که این شغل در ظاهر ساده به نظر می رسد اما عوامل زیادی در نتیجه کار دخیل می باشد.

از کجا متوجه شویم چاه پر شده؟

در مراحل تخلیه چاه بدون کثیف کاری یافتن و تشخیص درب چاه فاضلاب و باز کردن آن از کارهای حساس است که سرویسکار با تجربه خود این مسئله را تشخیص داده و اجرا می کند و نکته مهم دیگری که لازم دانستیم به آن اشاره کنیم بحث تعداد نیروی کاری است که از طرف گروه خدماتی ما برای تخلیه چاه اعزام می شود به گونه ای که کمترین افرادی که به این منظور در نظر گرفته می شود دو نفر نیروی ماهر است.

دستگاه های مکنده ای که در عمل تخلیه فاضلاب استفاده می شود برای قدرت بیشتر نیازمند برق ماشین می باشد و فشار زیادی را وارد می کند و قدرت مکش بالای این دستگاه ها سبب می شود تا چاه به طور تخلیه چاه بدون کثیف کاری شود و سردی و گرمی هوا در عملکرد آن تاثیر گذار است.

قیمت تخلیه چاه چگونه است؟

قیمت تخلیه چاه به عوامل زیادی بستگی دارد که مهم‌ترین آن به حجم کار تخلیه چاه بدون کثیف کاری یا قیمت ماشین تخلیه چاه فاضلاب می‌توان اشاره نمود. حجم کار تخلیه چاه به مفهوم این است که تخلیه چاه به چه میزان زمانی نیاز دارد؟ عمق چاهی که نیاز به تخلیه چاه چقدر است؟ علاوه بر تخلیه چاه به چه خدمات دیگری نیاز است؟

شما به راحتی می‌توانید درخواست تخلیه چاه بدون کثیف کاری فاضلاب خود را در خدمت از ما ثبت کنید؛ و در کمتر از 30 دقیقه از برترین متخصصین تخلیه چاه پیشنهاد قیمت تخلیه چاه دریافت کنید. در قدم بعد با مقایسه سوابق هر یک از متخصصین تخلیه چاه و همچنین مقایسه قیمت‌های پیشنهادی، می‌توانید بهترین متخصص تخلیه چاه را برگزینید.

قیمت تخلیه چاه چگونه است؟

اکنون اگر می‌خواهید قبل از درخواست نهایی سفارش خود از قیمت تخلیه چاه بدون کثیف کاری و دستمزد به نیروها مطلع شوید، پس همین حالا سفارش خود را ثبت کنید تا به طور رایگان به قیمت‌هایی که متخصصین پیشنهاد می‌دهند مشاهده کنید. تمامی شرکت های مجاز و معتبر تخلیه چاه در تهران و کرج موظف هستند که بر اساس نرخنامه مصوب اتحادیه آهنکاران از مشتریان خود هزینه دریافت کنند که نشان دهنده این است که هزینه تخلیه چاه فاضلاب در تهران و کرج دارای مقدار ثابت و معینی بین تمامی شرکت می باشد.

حجم و نوع تانکر ماشین تخلیه چاه بدون کثیف کاری، حجم چاه فاضلاب، نوع پمپ مورد استفاده برای تخلیه، تعداد سرویس و متراژ شیلنگ تخلیه از پارامتر های تاثیرگذار بر هزینه تخلیه چاه فاضلاب هستند و هزینه ها پس از ارزیابی های انجام شده توسط فنی کاران ما از موارد ذکر شده و مورد تایید اتحادیه به طور دقیق محاسبه می شوند.

روش های رایج برای تخلیه سازی چاه ها

شرکت های خدمات فنی مختلفی در تهران وجود دارند که هر یک از آنها با استفاده از یک تانکر و یک پمپ مکنده تخلیه چاه بدون کثیف کاری را انجام می دهند. این شرکت ها با استفاده از تکنسین های خبره ابتدا درب چاه را باز می کنند و با استفاده از دستگاه مکنده فاضلاب درون چاه را به داخل تانکر مکش می کنند و پس از پر شدن تانکر آن را به محل های دیگری انتقال می دهند.

روش تخلیه چاه بدون کثیف کاری با تانکر مکنده در همه شرکت ها یکسان است اما کیفیت خدمات شرکت ها با هم متفاوت است. برخی از شرکت ها که تجربه و سابقه بیشتری در این کار دارند ضمن بکارگیری نیروهای متخصص و با تجربه از دستگاه های مجهز و جدید نیز استفاده می کنند که تاثیر بسزایی در سرعت و کیفیت انجام کار دارد. با استفاده از تانکرهای مکنده و پمپ های کف کش و لجن کش مخصوص تخلیه چاه در سرعت بخشیدن و کیفیت بالای کار تاثیر بسزایی دارد. وقتی از کارایی چاه کم شده و مرتبا پر می شود، لایروبی چاه به افزایش کارایی چاه و دیرتر پر شدن آن کمک بزرگی خواهد کرد. لایروبی چاه به معنی خارج کردن خاک و سنگ ریزه ها از کف چاه گفته می شود.

روش های رایج برای تخلیه سازی چاه ها

پس از تخلیه چاه بدون کثیف کاری موقع ترمیم و بازسازی چاه یا اصطلاحا تبدیل چاه مرده به زنده است و باید مواد چسبیده به دیواره چاه را از بین ببریم. در واقع لایروبی چاه به روشی برای سلامت نگه داشتن چاه فاضلاب نیز گفته می‌شود. با انجام کار لایروبی و پاکسازی بعد از تخلیه چاه، نفوذ پذیری چاه فاضلاب شدیدا افزایش پیدا کرده و چاه مثل روز اول خواهد شد به طوری که دیگر نیازی به حفر چاه جدید پیدا نمی‌ شود.

لایروبی چاه به این صورت است که پس از تخلیه چاه بدون کثیف کاری فردی وارد آن شده و رسوب‌ های دیواره و کف را می‌ تراشد و آنها را خارج می‌ کند. پس از لایروبی و کف تراشی آن و همچنین لجن کشی، چاه مانند روز اول خواهد شد. لایروبی چاه و کف تراشی کار هر کسی نیست و نیاز به مهارت خاصی دارد و شما باید برای این کار از افرادی کمک بگیرید که در زمینه لایروبی و کف تراشی چاه فاضلاب تخصص لازم و کافی را داشته باشد تا بتواند با ایمنی کامل چاه شما را لایروبی و کف تراشی کند.

انوع گرفتگی های شبکه های فاضلاب

اما همه گرفتگی‌های لوله های آب و فاضلاب نیاز به تخلیه چاه بدون کثیف کاری ندارند تا حل شوند. معمولا با فنر زنی این مساله به آسانی حل می‌شود اما در مواردی که چاه فاضلاب نیاز به تخلیه دارد می‌توان با دانستن موارد زیر از هزینه های بیشتر و وخیم‌تر شدن اوضاع جلوگیری کرد. اگر مدتی است که در ساختمان شما بوی فاضلاب به مشام می‌رسد یا اخیرا متوجه شدید که پشه و مگس و سایر حشرات موذی زیاد شده‌اند، بد نیست کم کم برای تخلیه چاه بدون کثیف کاری فاضلاب آماده شوید.

معمولا ساختمان‌های چند طبقه همگی به یه سیستم فاضلاب هستند. بنابراین در ساختمان‌های پر جمعیت به دلیل بالا بودن تنوع و تعداد افراد زباله و فاضلاب بیشتری هم تولید می‌شود. در ساختمان‌های قدیمی هم خطر دیگری تاسیسات فاضلاب را تهدید می‌کند و آن تغییرات سفره‌های زیرزمینی و راه پیداکردن چاه های فاضلاب ساختمان ها به منابع آن است. در این صورت چاه فاضلاب فورا لایروبی شده و پر می‌شود.

انوع گرفتگی های شبکه های فاضلاب

گاز گرفتگی و مسمومیت هنگام تخلیه فاضلاب

شاید بارها شنیده باشید که کسانی هنگام تخلیه چاه بدون کثیف کاری فاضلاب دچار مسمومیت و گاز گرفتگی شده باشند ما در این محتوا به دلایل و عوامل موثر در رخ دادن این گونه حوادث پرداخته ایم. پیش از پرداختن به اینکه چرا اینگونه مسمومیت ها بر اثر چاه های فاضلابی برای برخی رخ می دهد، باید اشاره کنیم که رفتار غیر منصفانه تعداد اندکی از مشتریان با فنی کاران تخلیه چاه و راحت تلقی کردن کار آنها هنگام حضور در محل در تولید این محتوا موثر بوده است.

شاید به ظاهر عمل تخلیه چاه بدون کثیف کاری با ماشین های قدرتمند یک کار راحت به نظر برسد اما فرد مجربی که این عمل را انجام می دهد در معرض مسمومیت قرار می گیرد. طبق آمار هنوز هم در برخی از مناطق کشور برای تامین آب اشامیدنی از روش حفر چاه به جای شبکه آب اشامیدنی استفاده می کنند و در برخی موارد که مربوط به مناطق خشک هستند حتما باید چاهی بسیار عمیق برای رسیدن به آب حفر کنند. به عقیده کارشناسان فعال در حوزه زمین شناسی حفر اینگونه چاه ها توسط افراد چاه کن علاوه بر غیر فنی بودن، غیر قانونی نیز می باشند.

گاز گرفتگی و مسمومیت هنگام تخلیه فاضلاب

https://www.goldyadak.com/h30-cross-price

  • sewer drain

حفر چاه آب و فاضلاب

حفر چاه آب و فاضلاب از جمله خدمات شرکت های خدماتی تخلیه چاه ارزان است. اولین گام در حفر چاه آب و فاضلاب، مشخص کردن مکان مناسب حفاری می باشد که بایستی بوسیله یک متخصص با توجه به وضعیت ساختمان مشخص و معلوم شود. حفر چاه آب و فاضلاب مناسب برای ساختمان نیاز به تخصص خاصی دارد که هر فرد عادی قادر به انجام آن نمی باشد.

محل حفر چاه آب و فاضلاب می بایست جایی باشد که رفت و آمد کمتر در آنجا صورت بپذیرد. همانند زیر پله‌ها، حیاط خلوت‌ها. در ضمن چاه بایستی به لوله‌های فاضلاب عمودی نزدیک باشد تا حتی‌ الامکان از لوله‌ کشی فاضلاب به صورت افقی جلوگیری شود زیرا خطر مسدود شدن لوله‌های افقی بیشتر می باشد.

اگر که مجبور باشیم حفر چاه آب و فاضلاب را در محل‌های پر رفت و آمد همانند راهروها یا این که کف آشپزخانه و یا این که پذیرایی انجام دهیم، می بایست بعد از طوقه‌ چینی روی آن را به وسیله یک دال بتنی بپوشانیم. اجرای این دال بتنی که هزینه زیادی هم ندارد در صورت ریزش کردن طوقه چاه مانع سقوط افراد به درون آن می شود.

اگر که در محلی آب آشامیدنی ساکنین ساختمان از چاه آب تامین می‌گردد حفر چاه آب و فاضلاب و چاه آب باید به اندازه کافی از یکدیگر دور باشند (نزدیک به 30 متر) چون در غیر این صورت چاه آب به وسیله باکتری‌های موجود در فاضلاب آلوده خواهد شد. بعد از تعیین محل حفر چاه آب و فاضلاب، بایستی مدل چاه مناسب برای دفع فاضلاب انتخاب شود. انتخاب مدل چاه فاضلاب بستگی به جنس خاک، نوع زمین و سطح آب زیر زمینی منطقه‌ مورد نظر دارد.

شرکت خدمات فنی و تاسیسات ساختمانی

  • لوله بازکنی و حفر چاه آب و فاضلاب
  • تعمیرات لوله کشی آب و فاضلاب ساختمان (لوله سبز، پلیکا، فلزی، چدنی و …)
  • سرویس کولر گازی و آبی و تعمیر کولر
  • تعمیر و اجرای لوله کشی موتورخانه نصب و تعمیر پکیج، شوفاژ
  • تعمیر پمپ آب خانگی، ‌تعمیرات انواع پمپ طبقاتی و افقی ساختمان
  • حفاری چاه فاضلاب، حفر چاه آب و فاضلاب با مقنی ماهر و دستگاه
  • حفاری چاه فاضلاب
  • تشخیص دقیق و نقطه ای محل ترکیدگی لوله در غرب تهران
  • تشخیص علت رطوبت و نم با دستگاه و ترمیم آن
  • نشت یابی سیفون سرویس بهداشتی
  • انشعاب فاضلاب آپارتمان به فاضلاب شهری
  • از بین بردن و برطرف کردن بوی بد دستشویی و دفع بوی نامطبوع لوله فاضلاب، حمام و توالت
  • اجرا و تعمیرات عایق کاری و ایزوگام کف گرمابه، سرویس بهداشتی و سقف ساختمان
  • تعمیر و سرویس توالت و لوله سرویس بهداشتی فرنگی و ایرانی در تهران
  • تعمیرات همه تاسیسات ساختمان
  • تبدیل دستشویی ایرانی به فرنگی و برعکس وانجام امور بنایی آن
  • لوله بازکنی های سخت و پیچیده
  • رفع گرفتگی لوله اداره بیمارستان و هتل

شرکت خدمات فنی و تاسیسات ساختمانی

حفاری انواع چاه های فاضلاب در تهران

برای یک ساختمان با عمر طراحی چاه حداقل 15 سال و مجموعا 3 توالت در هر آپارتمان به ازای هر نفر ساکن 8/2 متر مکعب انباره مورد نیاز می باشد. یعنی برای 5 واحد بزرگ و 30 نفر ساکن در ساختمان بر اساس محاسبات حجم انباره چاه 84 متر مکعب برای حداقل 15 سال مکفی می باشد و برای عمر چاه حداقل 15 سال و جمعا بیش از 3 سرویس در هر آپارتمان به ازای هر نفر 3/3 متر مکعب انباره مکفی می باشد یعنی برای مثال فوق در این شرایط حجم انباره 99 متر مکعب مکفی می باشد. البته لازم بذکر است که ‌این محاسبه مشمول چاه آب باران نمی‌شود.

نکته مهم این می باشد که بر اساس این محاسبه سطح نفوذ پذیری انباره 2/0 برابر مقدار عددی حجم انباره در مقیاس متر مربع بایستی باشد یعنی یک انباره 84 متر مکعبی باید حداقل 8/16 متر مربع سطح نفوذ از کف داشته باشد.

این چاه از مصالح نفوذ ناپذیر و مقاوم در برابر خوردگی از جمله بتن یا این که مصالح ساختمانی یا پلی اتیلن و مواد پلیمری و غیره ساخته شده و وظیفه آن حفظ و نگهداری فاضلاب و عدم اجازه نشت از آن یا این که به آن توسط محیط اطراف بوده و این چاه ها می بایست در دوره های کوتاه و مشخص توسط تانکرها یا این که دستگاهای مخصوص تخلیه گردند.

حفاری انواع چاه های فاضلاب در تهران

در محل ها و پروژه هایی که بدلیل بالا بودن سطح آب های زیر زمینی امکان حفر چاه آب و فاضلاب نیست و همچنین در مکان هایی که سازمان ها و ارگان های محیط زیستی محدودیت هایی برای حفر چاه آب و فاضلاب جذبی به اجرا درآورده می باشد، استفاده از سیستم سپتیک تانک الزامی می باشد.

چاهای سپتیک به دو نوع یک بخشی یا این که چند بخشی تقسیم می گردند که‌ این تقسیم بندی بر طبق بخش بندی داخلی سپتیک بوده به گونه ای که اگر سپتیک حاوی یک بخش باشد لازم می باشد با استفاده از دیوارهای کوتاه به عنوان موج گیر سرعت حرکت فاضلاب در آن را کاهش داده تا امکان جدا شدن آب از مواد معلق در فاضلاب ایجاد گردد که به مرور زمان فضولات بصورت لجن در کف مخزن جمع شوند.

استاندارد های حفر کردن چاه آب و فاضلاب

  • محل احداث چاه در ساختمان باید در فاصله مناسبی از پی و ستون ها قرار بگیرد.
  • لوله هواکش برای خروج گازهای بد بو و مضر از چاه متصل گردد.
  • محل دهانه چاه به طریقی مشخص شود تا در مواقع ضروری برای تعمیرات و یا تخلیه چاه بتوان به سهولت محل آن را پیدا نمود.
  • در نقشه ساختمان بهتر می باشد محل دقیق حفر چاه عمق میله و حجم انباره آن انتخاب گردد.
  • حفر چاه آب و فاضلاب در جایی باشد که دسترسی به آن برای تخلیه چاه در فواصل زمانی معین فراهم باشد.
  • قبل از حفر چاه آب و فاضلاب می بایست مختصات چاه های دیگر را بازبینی نمود به این صورت که تا شعاع سه متری چاه، چاه دیگری حفر نشود.
  • حفر چاه کنار باغچه و یا این که کاشتن درخت کنار چاه باعث تخریب می شود.
  • لوله های آب سرد و گرم را از روی دهانه چاه عبور ندهید.
  • کارشناس مربوطه پس از بررسی شرایط خاک در محل تعیین شده برای حفر چاه آب و فاضلاب، نوع چاهی که برای شما مناسب است را مشخص کرده و اقدام به حفر چاه آب و فاضلاب می کند.

استاندارد های حفر کردن چاه آب و فاضلاب

رعایت نکات زیر برای کسانی که می خواهند عملیات حفر چاه آب و فاضلاب را انجام دهند ضروری می باشد:

کارگران حفاری باید مجهز به کلاه و کفش ایمنی و طناب و کمربند ایمنی و دستکش و لباس کار و در صورت لزوم عینک حفاظتی باشند. زمان کار در درون چاه اگر ضرورت و شرایط کار ایجاب کند کارگر مقنی چاه باید مجهز به ماسک تنفسی مناسب و یا این که ماسک با هوای فشرده باشد به صورتی که هوای سالم مستقیما به ریه های کارگر برسد.

محل حفاری چاه های فاضلاب و آب

او‌لین قدم در حفر چاه آب و فاضلاب، مشخص کردن مکان مناسب حفاری می باشد که باید به وسیله یک متخصص با دقت به شرایط ساختمان مشخص شود. حفر چاه آب و فاضلاب مناسب برای ساختمان نیاز به تخصص خاصی دارد که هر فرد معمولی قادر به انجام آن نمی باشد.

محل حفر چاه آب و فاضلاب باید جایی باشد که رفت و آمد کمتر در آنجا انجام شود. همانند زیرپله‌ها، حیاط خلوت‌ها. در ضمن چاه باید به لوله‌های فاضلاب عمودی نزدیک باشد تا حتی‌ الامکان از لوله‌کشی فاضلاب به صورت افقی جلوگیری شود زیرا خطر مسدود شدن لوله‌های افقی بیشتر می باشد.

محل حفاری چاه های فاضلاب و آب

اگر که مجبور باشیم چاه را در محل‌های پر رفت و آمد همانند راهروها یا این که کف آشپزخانه و یا این که پذیرایی حفره کنیم، می بایست بعد از طوقه ‌چینی روی آن را به وسیله یک دال بتنی بپوشانیم. اجرای این دال بتنی که هزینه زیادی هم ندارد در صورت ریزش کردن طوقه چاه مانع سقوط افراد به درون آن می گردد. اگر‌ که در محلی آب آشامیدنی ساکنین ساختمان از چاه آب تامین می شود حفر چاه آب و فاضلاب آب باید به اندازه کافی از یکدیگر دور باشند (نزدیک به 30 متر) زیرا در غیر این صورت چاه آب بوسیله باکتری‌های مو جود در فاضلاب آلوده خواهد شد.

بعد از تعیین محل حفاری چاه فاضلاب، می بایست نوع چاه مناسب برای دفع فاضلاب انتخاب شود. انتخاب نوع چاه فاضلاب بستگی به جنس خاک، نوع زمین و سطح آب زیر زمینی منطقه‌ مورد نظر دارد.

روش های حفر کردن انواع چاه های عمیق

حفر چاه با مته چرخشی : در حفر چاه آب و فاضلاب با دستگاه مته چرخشی، ضمن انجام این کار از مته فلزی بزرگ (به طور چرخشی) استفاده می شود.

حفر چاه آب و فاضلاب با مته کابلی : در روش مته کابلی، با استفاده از کابل‌های فلزی قوی که به سمت بالا و پایین به حرکت درآمده، که با خرد کردن سنگ‌ها زمین را حفر می کند.

حفر چاه با روتاری : یکی از راه‌های استخراج آب، حفاری چاه آب با دستگاه روتاری می باشد. عمق حفاری به عمق آب‌های زیر زمینی و موقعیت جغرافیایی و کیفیت آب بستگی دارد.

چاه کن دستی : در شیوه دستگاه چاه کن دستی یا این که سنتی پس از حفاری و برداشت خاک که با استفاده از مته‌های مخصوص انجام می شود، دیوار چاه با سیمان و یا بتن پوشیده می شود.

چاه‌های نقطه‌ای : در چاه‌های نقطه‌ای لوله‌های فلزی به هم وصل شده و با ضربه زدن و به صورت چرخشی وارد زمین می شوند. در ‌این شیوه آب از روش صفحه مشبکی که در انتهای لوله‌ها قرار دارد استخراج می شود.

https://khadamatamiran.com/pipe-opening-sewer-drain-east

روش های حفر کردن انواع چاه های عمیق

  • sewer drain