خدمات تخلیه چاه شبانه روزی 09110135580

تخلیه چاه فاضلاب، تخلیه چاه دستشویی، قیمت تخلیه چاه، تخلیه چاه شبانه روزی، تخلیه چاه تهران

خدمات تخلیه چاه شبانه روزی 09110135580

تخلیه چاه فاضلاب، تخلیه چاه دستشویی، قیمت تخلیه چاه، تخلیه چاه شبانه روزی، تخلیه چاه تهران

خدمات تخلیه چاه شبانه روزی 09110135580

درباره گروه خدمات تخلیه چاه :

سلام دوستان گرامی ...
گروه خدمات فنی تخلیه چاه شبانه روزی آماده ارائه خدمات چاه و فاضلاب اعم از تشخیص محل چاه ، حفر چاه آب و فاضلاب ، تخلیه و لایروبی چاه ، تعمیرات چاه آب و فاضلاب و کلیه خدمات مرتبط به شما مشتریان گرامی در سراسر مناطق 22 گانه تهران می باشد.
کلیه حقوق محتوای این وبلاگ متعلق به گروه خدمات تخلیه چاه شبانه روزی می باشد که بدون کپی برداری تهیه و نوشته شده است و هر گونه کپی برداری از این وبلاگ فقط با درج لینک منبع بلامانع است.

۷ مطلب در خرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

هزینه تخلیه چاه فاضلاب

هزینه تخلیه چاه فاضلاب به عامل های متنوعی بستگی دارد. این روز ها گرفتگی لوله‌های فاضلاب ساختمان اعم از سرویس‌های ظرفشویی یا چاه آشپزخانه و چاه سرویس بهداشتی از جمله دغدغه‌های طبیعی زندگی شمرده می‌شود. تخلیه چاه (تخلیه چاه فاضلاب) خدمتی می باشد بسیار پر درخواست که در صورت به تعویق افتاده شدن آن، شاهد مواردی همچون انتشار بوی غیر مطلوب در فضا و شامل مواردی مانند از میان رفتن امکان به کارگیری از حمام، دستشویی، آشپزخانه و ... می‌باشید. سفارش می کنیم در صورت پرشدن چاه فاضلاب سریعا مبادرت به تخلیه چاه فوری بوسیله ماشین تخلیه چاه فرمایید.

هزینه تخلیه چاه فاضلاب متناسب با ارزش ماشین تخلیه چاه فاضلاب، تانکر تخلیه چاه روش تخلیه چاه فاضلاب انتخاب می گردد. حقوق و هزینه تخلیه چاه فاضلاب زیر نظر اتحادیه تخلیه چاه هست و ارزش تصویب شده هزینه تخلیه چاه فاضلاب را اتحادیه هر ساله اعلام می‌نماید. البته امروزه به دلایل گرانی های یک ماهه ابزار و مصالح و … این نرخ هزینه تخلیه چاه فاضلاب به وسیله خود کارشناس ها و پیمانکاران اعلام می‌شود و به طور توافقی در بین صاحب کار و پیمانکار هزینه تخلیه فاضلاب انعقاد می شود. با ما همراه گردید تا علاوه بر تخلیه چاه به موارد دیگری از جمله هزینه تخلیه چاه فاضلاب، تانکر تخلیه چاه و ... بپردازیم.

خدمات لوله بازکنی و تخلیه چاه فاضلاب

خدمات رفع گرفتگی لوله و تخلیه چاه بوسیله گروه ماهر و مجهز به دستگاه بازکردن لوله انجام می گردد. بهترین نحوه بازکردن چاه سرویس بهداشتی و رفع گرفتگی لوله فاضلاب آشپزخانه را با توجه به سازه به کار می برند تا تخریب کمتری وارد شود. دستگاه ژنراتور با فنر فولادی و یا دستگاه تراکم با فنر دورانی برای رفع گرفتگی لوله و گشودن چاه دستشویی و رفع گرفتگی لوله فاضلاب به کار می رود. رفع گرفتگی لوله فاضلاب آشپزخانه، لوله بازکنی فاضلاب سرویس های بهداشتی و حمام بوسیله دستگاه بازکردن لوله صورت گرفته و نیاز به تخریب نمی باشد. خدمات هزینه تخلیه چاه فاضلاب با به کارگیری از پمپ های لجن کش دو پروانه ای و دستگاه دارنده مکش زیاد نظیر کف کش و ساکشن انجام می گردد.

خدمات لوله بازکنی و تخلیه چاه فاضلاب

خدمات تخلیه چاه در برگیرنده ارسال تانکر بزرگ برای فاضلاب نیز است. همگی کارها مرتبط با هزینه تخلیه چاه فاضلاب و لایروبی چاه کهنه به وسیله مجموعه ماهر و نیروی انسانی آموزش دیده انجام یافته و آسیب و خرابی در ساختمان به حداقل می رسد. در شرایطی ‌که نیاز به برداشتن طوقه قدیمی و چیدن طوقه یا بلوک چینی انباری چاه باشد، خدمات باز کردن لوله و هزینه تخلیه چاه فاضلاب آن را بر عهده می گیرد. وصل کردن فاضلاب ساختمان به سیستم فاضلاب شهری و اگو، حفر چاه فاضلاب در ساختمان های نوساز، اتصال حلقه های چاه به یکدیگر و عملیات خاک برداری بخشی از خدمات بازکردن لوله و تخلیه چاه است و با پرداخت هزینه تخلیه چاه فاضلاب کارشناسان به نحو احسنت از عهده آن بر می آیند.

قیمت تخلیه چاه چگونه انتخاب می شود؟

یکی‌ از مشکلات مستمر آپارتمان ها،گرفتگی لوله و چاه دستشویی یا توالت است که اتفاقا جز مشاغل با درآمد محسوب می شود. بدون شک روی در و دیوار شهر اطلاع رسانی های هزینه تخلیه چاه فاضلاب و باز کردن لوله را به چشم دیده اید. جالب است بدانید در این شغل خدماتی اگر چه رقابت سر سختی در جریان است ولی گهگاه نظارت بر قیمت هزینه تخلیه چاه فاضلاب ها هم فراموش می گردد. شایسته ترین راه حل برای جلوگیری از این مشکل بازدید هر ساله از چاه است و با داشتن دریچه چاه فاضلاب و بازدید از چاه فاضلاب همواره می توان از این مورد پرهیز کرد. مثلا، خدمات هزینه تخلیه چاه فاضلاب و رفع گرفتگی لوله در هر مکان از تهران گوناگون است. اگر ساکن شمال شهر تهران باشید، نرخی که برای بازکردن لوله یا هزینه تخلیه چاه فاضلاب ارایه می گردد، با جنوب تهران زمین تا آسمان تفاوت دارد. اگرچه در سالیان قبل اجرای طرح فاضلاب شهری باعث گردیده تا تخلیه چاه از رونق بیفتد ولی هنوز فنر زدن برای بازکردن گرفتگی لوله ها و هزینه تخلیه چاه فاضلاب بازاری پر مشتری است.

قیمت تخلیه چاه چگونه انتخاب می شود؟

هزینه تخلیه چاه فاضلاب به عامل های متعددی بستگی دارد که مهم ترین آن به حجم کار تخلیه چاه یا قیمت ماشین تخلیه چاه فاضلاب می‌توان اشاره کرد. حجم عمل تخلیه چاه به مفهوم این می باشد که تخلیه چاه، به چه میزان زمانی نیازمند است؟ عمق چاهی که نیاز به تخلیه چاه چقدر می باشد؟ علاوه بر تخلیه چاه به چه خدمات دیگری نیاز می باشد؟ شما به راحتی می توانید درخواست تخلیه چاه فاضلاب خود از سایت های اینترنتی جستجو کنید؛ و در کمتر از 30 دقیقه از برترین متخصصین تخلیه چاه پیشنهاد قیمت هزینه تخلیه چاه فاضلاب اخذ نمائید. در گام بعد از آن با مقایسه سابقه هر یک از متخصصین تخلیه چاه و همینطور مقایسه قیمت‌های پیشنهادی هزینه تخلیه چاه فاضلاب، می توانید مناسب ترین کارشناس تخلیه چاه و بهترین هزینه تخلیه چاه فاضلاب را برگزینید.

عوامل وابسته در تعیین هزینه تخلیه فاضلاب

عوامل وابسته در تعیین هزینه تخلیه فاضلاب

  1. تعداد خدمات تخلیه چاه: چاه‌هایی که عمر زیادی از آنها گذشته امکان دارد به آبکشی و یا به لجن کشی نیز نیاز داشته باشد. البته چاه‌های جدید که بیشتر از چند سال از قدمت آن ها نگذشته باشد، به لایروبی چاه نیاز ندارد.
  2. تعداد ماشین تخلیه چاه: همینطور تعداد سرویس لازم با ماشین تخلیه چاه فاضلاب. جهت تخلیه کامل چاه عامل اثرگذار دیگر بر ارزش هزینه تخلیه چاه فاضلاب می باشد.
  3. وضعیت چاه برای تخلیه چاه: ممکن است شرایط چاه فاضلاب طوری باشد که به تخریب بیشتر از حد معمول نیاز داشته باشد و یا محل دقیق چاه فاضلاب دقیقا مشخص و معلوم نباشد و به دستگاه‌ها دیگر نیاز باشد.
  4. حجم کار تخلیه چاه: ممکن است به جهت عمیق بودن چاه فاضلاب سا‌عت های متعددی برای تخلیه چاه صرف شود که در ‌این حالت هزینه این خدمت با هزینه تخلیه چاه فاضلاب کم عمق تفاوت داراست.
  5. قیمت ماشین تخلیه چاه فاضلاب: بله قیمت ماشین تخلیه چاه فاضلاب نیز از سایر عامل های اثرگذار در هزینه تخلیه چاه فاضلاب هست.
  6. تخلیه فاضلاب با استفاده از تخلیه چاه با پمپ لجن کش: در صورتی که که تخلیه با پمپ 3 فاز انجام گیرد هزینه بالا تری را نسبت به پمپ تک فاز داراست و دلیل آن هزینه تعمیر پمپ ها و خطرها و یک سری آیتم های دیگر است.
  7. تخلیه چاه با مکنده ساکشن گران تر از دیگر کارهای تخلیه چاه می باشد چرا‌ که پمپ ساکشن به گیربکس ماشین وصل می‌شود و موتور ماشین را درگیر می‌نماید و علاوه بر این در هنگام تخلیه چاه لجن های سنگین و چربی ها را مانند یک جارو برقی با عمل مکش به داخل تانکر و مخزن ماشین ارسال می‌نماید.
  8. محلی که می بایست عمل صورت بپذیرد در هزینه تخلیه چاه فاضلاب موثر می باشد و در شمال شهر ارزش بیشتر می باشد به جهت اینکه مسیری که برای تخلیه بار به بیرون شهر بایستی طی شود تا فاضلاب تخلیه شود طولانی تر میباشد.
  9. یکی از عوامل هزینه بر در کارهای چاه فاضلاب لایروبی چاه است لایروبی عملی است که لجن های سخت و محکم گردیده و جامدات را به خارج انتقال میدهند و معمولا به طور دستی و به وسیله نیروی انسانی انجام می‌گیرد.
  10. یکی از کارهای اصلی در چاه های فاضلاب و بقیه چاه های جذبی انجام فعالیت کف تراشی چاه و تراش چاه است با انجام این کار چاه فاضلاب تماما مانند روز اولیه دفع آب را به لایه های زیرین زمین را به خوبی انجام می‌دهد.

چرا تخلیه چاه فاضلاب ضروری می باشد؟

خدمات رفع گرفتگی لوله از خدمت های خدماتی بسیار ضروری است که بایستی در سریع ترین دوره صورت پذیرد. نشت یابی لوله، تخلیه چاه، لوله کشی، بازکردن لوله، بازکردن لوله فاضلاب و باز کردن چاه دستشویی را نمی توان با تاخیر انجام داد چرا که مشکلات تخلیه چاه و بازکردن لوله های فاضلاب به طور ناگهانی بروز می کند و دردسر بزرگی برای خانواده ها به وجود می آورد. رعایت نکات نظافتی و بهداشتی نمی تواند از گرفتگی لوله ها و یا پر شدن چاه فاضلاب پیشگیری نماید. یکی از نیاز‌های اساسی هر ساختمان، داشتن محلی برای دفع آب و فاضلاب آن می باشد.

چرا تخلیه چاه فاضلاب ضروری می باشد؟

بی‌شک کانال فاضلاب مکانی برای دفع راحت و بدون خطر فاضلاب‌های کل ساختمان‌هاست. ولی به جهت وجود جامدات همانند مو، دستمال کاغذی و … بر روی بستر مایعات چاه، لایه‌ای سفت تولید گردیده و سبب عدم نفوذ مایعات به انتهای چاه شود. علایمی هم چون بالا زدگی فاضلاب زود هنگام چاه فاضلاب، پیچیدن شدید بوی بد در سرویس‌های بهداشتی، حمام و بقیه قسمت‌های خانه، ازدیاد جانوران موزی همانند سوسک‌ها و پشه‌ها و همینطور بالا آمدن فاضلاب از سوراخ سرویس بهداشتی و حمام می توانند علامت پیدایش این ایراد و نیاز به تخلیه چاه باشند و اگر دیر اقدام شود هزینه تخلیه چاه فاضلاب به مراتب بیشتر خواهد بود.

برخی از مهم ترین عوامل پر شدن چاه

با رعایت برخی نکاتی که منجر به پر شدن زود هنگام چاه فاضلاب می شوند، میتوان از پر شدن چاه فاضلاب خودداری کرد. لبریز شدن چاه فاضلاب به عوامل مختلفی بستگی داراست. که جهت بررسی دقیق بایستی بوسیله متخصص مربوطه بررسی شود. ما تعدادی عامل را شرح داده ایم.

برخی از مهم ترین عوامل پر شدن چاه

  • مصرف بسیار زیاد آب به وسیله کودکان. که با یاد گرفتن نحوه درست مصرف آب به کودکان، می‌توان از آن خودداری کرد.
  • ریختن باقی مانده روغن غذا درون سینک ظرف‌شویی، زیرا روغن بر دیواره چاه فاضلاب می‌چسبد و مانع جذب آب به‌وسیله دیواره چاه می گردد.
  • نوع جنس خاک که چاه در آن حفر شده‌ است. در زمین های خاک رسی احتمال پرشدن چاه بیش تر می باشد. زیرا خاک رس آب کمتری نسبت به زمین شنی جذب می کند.
  • حجم انباره چاه فاضلاب، حجم چاه برای هر واحد حدود 25 متر مکعب می باشد. مناسب ترین و مطلوب ترین راه و روش برای پرهیز از زود پر شدن چاه و هزینه تخلیه چاه فاضلاب، خالی کردن آن قبل از پر شدن کامل چاه فاضلاب است. در این ‌صورت لجن موجود غلظت کمی داراست و نیاز به کف تراشی ندارد و نسبتا هزینه تخلیه چاه فاضلاب کمتر خواهد شد تا تخلیه کامل و لایه روبی چاه.

https://khadamatamiran.com/pipe-opening-sewer-drain-north

  • sewer drain

روش تخلیه چاه دستشویی

روش تخلیه چاه دستشویی هم مانند روش تخلیه چاه و فاضلاب انواع مختلفی دارد که در این مقاله به آنها می پردازیم، اشخاصی که با گرفتگی دستشویی و توالت مشکل دارند مدام در پی یک راه ‌حل مطلوب جهت روش تخلیه چاه دستشویی می باشند. برای گشودن و روش تخلیه چاه دستشویی راهکارهای زیادی موجود هست که ما آنها را به شما معرفی خوا‌هیم کرد. البته در این مقاله میخواهیم به صورت منحصر به ‌فرد در زمینه‌ بازکردن چاه دستشویی با محلول و روش تخلیه چاه دستشویی به شما توضیح دهیم. در اینجا آموزش خوب و جامعی جهت روش تخلیه چاه دستشویی در منزل به کمک محلول شیمیایی به شما آموزش داده می‌شود تا به راحتی گرفتگی لوله ها را با روش تخلیه چاه دستشویی باز کنید. 

نحوه تخلیه چاه دستشویی با فنر

شیوه های مختلفی برای گشودن چاه توالت و روش تخلیه چاه دستشویی موجود است که یکی از مناسب ترین و شایع ترین روش تخلیه چاه دستشویی به کارگیری از فنر لوله بازکن می باشد. البته فنر لوله بازکن در اختیار همه اشخاص نیست و فقط لوله بازکن ها به این دستگاه دسترسی دارند. پس اشخاصی که می خواهند خودشان در منزل باز کردن لوله را انجام دهند بایستی از راه های جایگزین روش تخلیه چاه دستشویی استفاده نمایند. می بایست بدانید که گشودن چاه توالت و دستشویی و روش تخلیه چاه دستشویی عمل چندان پیچیده ای نیست و به راحتی می توان مشکل‌ آن را حل کرد. چرا که به هیچ وجه گرفتگی چاه توالت از دسته گرفتگی های سخت نیست.

نماشویی بدون داربست

در اکثر مواقع گرفتگی سرویس بهداشتی به این دلیل می باشد که فضولات در درون سیفون گیر کرده اند و اجازه عبور آب را نمی دهند. این روش تخلیه چاه دستشویی با ریختن مقدار زیادی آب حل خواهد شد. ولی در‌حالتی که که مشکل جدی باشد و فضولات باقیمانده در لوله سخت گردیده باشند دیگر روش تخلیه چاه دستشویی و رفع گرفتگی لوله با آب نیست و بایستی از روش های دیگری استفاده نمود.

نحوه تخلیه چاه دستشویی با فنر

از جمله مشکلات رایج درباره چاه سرویس بهداشتی افتادن اشیا به درون آن می باشد. افتادن اشیا به درون چاه دستشویی یکی از اشتباهات رایج این روزها می‌باشد که گریبان گیر اشخاص می گردد و برای آنان مشکل ساز شده‌ است. بسیار مشاهده شده است وسایل اشخاص هنگام به کارگیری از سرویس بهداشتی به درون چاه دستشویی سقوط نموده است. این ایراد زمانی جدی می‌شود که آن وسیله قیمتی باشد مانند طلا جواهرات، تلفن همراه، کارت عابر بانک و ... که بایستی آن را خارج کرد. حتی در صورتی که شی قیمتی هم نباشد ممکن است در آینده منجر به گرفتگی در درون لوله شود. 

در این مقاله قصد داریم روش های خارج کردن اجسام قیمتی از درون چاه و روش تخلیه چاه دستشویی را به شما آموزش دهیم تا در صورت لزوم از آن ها استفاده نمائید. شیوه هایی که با استفاده از آنان به راحتی می توانید اجسام افتاده در درون چاه سرویس بهداشتی و دستشویی را خارج کنید بدون این که دست خود را درون سرویس بهداشتی فرو ببرید.

روش تخلیه چاه با استفاده از محلول

با این که محلول های رفع گرفتگی لوله خطرات زیادی دارا هستند و برای سلامت انسان و لوله فاضلاب خطرناک می باشند، با این حال فواید آنان هم کم نیست و برای رفع گرفتگی های متفاوت اثرگذار می باشند. در این مقاله روش تخلیه چاه دستشویی به کمک محلول رفع گرفتگی لوله به شما آموزش داده شده ‌است. آن را به خوبی بخوانید و به سادگی در منزل روش تخلیه چاه دستشویی برای رفع گرفتگی لوله را انجام دهید. در شرایطی که تا به حال برای رفع گرفتگی لوله کاری انجام نداده اید، هیچ نگران نباشید زیرا این عمل هیچ سختی و مشکلی ندارد و روش تخلیه چاه دستشویی به راحتی قابلیت و امکان انجام آن برای خانم ها هم میسر می باشد. صرفا کافیست با توجه آموزش را مطالعه کرده و فرایند روش تخلیه چاه دستشویی را یک به یک انجام دهید.

1) محلول شیمیایی چاه بازکن تهیه نمایید

برای آغاز کار لازم می باشد یک نمونه محلول شیمیایی رفع گرفتگی لوله مخصوص بازکردن چاه دستشویی داشته باشید. این محلول مایه اصلی رفع گرفتگی لوله است و فعالیت اصلی رفع گرفتگی را انجام می دهد. ولی دقت داشته باشید که همیشه روش تخلیه چاه دستشویی با استفاده از محلول تحت عنوان آخرین شیوه رفع گرفتگی لوله استفاده می‌گردد. چنانچه تمامی شیوه های روش تخلیه چاه دستشویی دیگر کار ساز نبود، از محلول استفاده فرمائید. نکته دیگر این که به کارگیری از محلول تنها برای رفع گرفتگی های معمولی و غیر سخت کارساز می باشد. در صورتی که گرفتگی چاه یا لوله شما توسط گیر کردن شی درون لوله رخ داده است بهتر می باشد از روش خارج کردن اشیاء از درون لوله و شیوه های دیگر روش تخلیه چاه دستشویی و لوله بازکن استفاده نمائید.

2) مقدار مشخصی از محلول را درون لوله خالی کنید

بعد از آماده شدن شرایط و تهیه محلول، طبق روش درج شده روی بسته بندی کالا مقدار مشخصی از آن را در دستشویی خالی فرمایید. روش تخلیه چاه دستشویی با ریختن محلول به گونه است که قطعا پنجره یا روزنه موجود در توالت را باز فرمایید و تهویه آن را روشن نمائید. به خاطر این که گازهای سمی و خطرناکی از این محلول ها متصاعد می گردد که برای انسان خطرناک می باشد. در روش تخلیه چاه دستشویی با محلول حتی بهتر می باشد از اطراف دور شوید و بگذارید دقایقی محلول در دستشویی باقی بماند تا عمل خود را انجام دهد.

روش تخلیه چاه با استفاده از محلول

بعد از سپری شدن زمان مورد نظر سراغ دستشویی بروید و شرایط را بازنگری فرمایید. فلاش تانک را بکشید تا کمی آب وارد ظرف سرویس بهداشتی شود. در صورتیکه مشکل رفع گردیده باشد بایستی آب از چاه دستشویی تخلیه شود و چیزی درون کاسه باقی نماند. ولی چنانچه دیدید فاضلاب از ظرف تخلیه نمی شود، برای بار دوم محلول درون کاسه نریزید. به احتمالی گرفتگی در لوله ایجاد گردیده که با محلول رفع نمی‌شود و بایستی از روش تخلیه چاه دستشویی با فنر لوله بازکن برای گشودن دستشویی بهره برد. 

چنانچه مشکل از جانب باز کردن لوله دارید و خودتان نمی توانید آن را رفع نمائید بهتر است روش تخلیه چاه دستشویی را به متخصصین این عمل بسپارید. موسسات رفع گرفتگی لوله فعال و با تجربه در تهران آماده خدمت رسانی به همشهریان می باشند و در هر ساعت از شبانه روز در محل حاضر گردیده و انواع گرفتگی لوله ها را با روش تخلیه چاه دستشویی به درستی رفع می کنند.

راهکارهای رفع گرفتگی سیفون دستشویی

در این موارد در‌ حالتی که گرفتگی شدید نباشد روش تخلیه چاه دستشویی را می توان با پر کردن کاسه سرویس بهداشتی از آب (ترجیحا داغ) و باقی ماندن آن به بازه زمانی چندین دقیقه مشکل را رفع کرد. فشار آب درون کاسه سرویس بهداشتی علاوه بر نرم کردن فضولات منجر به رفع گرفتگی نیز می‌شود. البته در‌ حالتی که گرفتگی شدید باشد و یا مسئله ناشی از افتادن اشیاء به درون سرویس بهداشتی باشد لازم می باشد از روش تخلیه چاه دستشویی با دستگاه فنر مخصوص یا این که ژنراتور رفع گرفتگی لوله استفاده شود. شرکت های رفع گرفتگی لوله بسیاری در شهرها وجود دارند که روش تخلیه چاه دستشویی را به کارگیری از ژنراتور اختصاصی گرفتگی های لوله فاضلاب و سیفون سرویس بهداشتی را باز می کنند. می توانید با یکی از آن ها تماس گرفته و ایراد را حل فرمایید.

راهکارهای رفع گرفتگی سیفون دستشویی

علت شایع دیگر گرفتگی لوله فاضلاب ساختمان بالا آمدن آب می باشد. مثلا گرفتگی لوله فاضلاب حمام یا این که دستشویی یا لوله اصلی فاضلاب واحد شما یا گرفتگی لوله اصلی فاضلاب ساختمان که هر کدام از این موارد بالا زدن فاضلاب از سرویس بهداشتی را به همراه خواهند داشت. در صورتی که در ساختمان چندین طبقه زندگی می کنید ممکن است مشکل برای تعدادی واحد رخ داده باشد. در ‌حالتی که چنین باشد مشخص هست که گرفتگی در لوله اصلی ساختمان بوده و در شرایطی‌ که مشکل صرفا مرتبط با شما است پس مشخص و معلوم می باشد که گرفتگی در لوله فاضلاب واحد شما رخ داده است . 

در این باره نیز کاری از شما بر نمی آید و صرفا بایستی با لوله بازکن های ماهر تماس حاصل نمایید تا بهترین روش تخلیه چاه دستشویی را شناسایی و انجام دهند. تاکید می‌کنیم که فقط با لوله بازکن های ماهر تماس حاصل نمایید تا بتوانند مشکل شما را برطرف کنند. در غیر اینصورت ممکن است روش تخلیه چاه دستشویی اشتباه انجام شود و گرفتار لوله بازکن های ناشی شوید و علاوه بر این که مشکل شما حل نمی شود مشکلات دیگری نیز برای شما به وجود خواهد آمد. 

دلایل پر شدن چاه فاضلاب دستشویی

البته علت دیگری که ممکن می باشد منجر به بالا زدن فاضلاب از دستشویی یا حمام شود پر شدن چاه فاضلاب شود که البته کمتر رخ می دهد. در حالتی ‌که چاه فاضلاب لبریز شود فاضلاب سر ریز آن از پایین ترین محل ورود فاضلاب بیرون خواهد زد. پایین ترین محل ورود معمولا طبقه پایین ساختمان یا این که طبقه همکف می باشد که در آن سرویس بهداشتی و حمام بخش های پایین ساختمان می‌باشند.

دلایل پر شدن چاه فاضلاب دستشویی

معمولا فاضلاب از سرویس بهداشتی بالا میزند و در حالتی ‌که چاه فاضلاب پر شده باشد شما شاهد این ایراد خواهید بود. ولی دقت داشته باشید که بالا زدن فاضلاب از سرویس بهداشتی در طبقات ساختمان اصلا ناشی از لبریز شدن چاه نمی باشد. به هر حال چنانچه نقص‌ ناشی از پر شدن چاه را بایستی با شرکت های تخلیه چاه تماس حاصل نمایید تا با به کارگیری از روش تخلیه چاه دستشویی با تانکرهای مکنده و پمپ های لجن کش فاضلاب داخل چاه را تخلیه کرده و در صورت لزوم عملیات لایروبی و تراش چاه را انجام دهند.

شیوه های تشخیص پر شدن چاه فاضلاب

  • از محل کفشور و سیفون چاه سرویس بهداشتی و سرویس بهداشتی خانه بوی نامطبوعی به مشام می رسد.
  • معمولا برای تهویه چاه فاضلاب و خروج گازهای داخل چاه، تا بلندترین نقطه ساختمان هواکش یا لوله ونت تعبیه می‌گردد.
  • در حالتی ‌که چاه فاضلاب مادر در محوطه حیاط باشد، به علت پر شدن چاه سطح موزاییک فرش روی دهانه آن خیس می گردد. 
  • در صورت پر شدن چاه فاضلاب روش تخلیه چاه دستشویی باید به طور فوری انجام شود.
  • در موارد وخیم پر شدن چاه فاضلاب با بی کششی آب و به اصطلاح بالا زدن و پس زدن آب و فضولات در دستشویی، آب و کف صابون خانگی در کفشوی حمام، همینطور در سیفون سرویس بهداشتی و یا آشپزخانه معلوم می گردد. در چنین مواقعی به نظر می رسد که در مسیرها، گرفتگی بوجود آمده می باشد.

شیوه های تشخیص پر شدن چاه فاضلاب

به علت خیس شدن سطح روی چاه، محل ذکر شده نسبت به بقیه سطح های دیگر بوی زننده ای پیدا میکند. معمولا محل چاه فاضلاب در بنا مشخص می باشد.

https://parsiannama.com/facade-painting

  • sewer drain

لایروبی چاه آب و فاضلاب

لایروبی چاه آب و فاضلاب را میتوانیم اینطور بیان کنیم که به خارج کردن خاک، سنگ و مواد جامد از چاه که منجر به گرفتگی چاه و در نتیجه موجب لبریز شدن چاه می شود، لایروبی گفته می شود. معمولا در بیش تر خونه ها و ساختمون ها چاه های فاضلاب بصورت جذبی هستند. چاه های جذبی بیش تر در زمین هایی هستن که خاک اونا میتونه فاضلاب رو دفع کنه. یک چاه استاندارد می بایست بتونه لایروبی چاه آب و فاضلاب رو داخل خودش جذب کنه و در صورتی‌ که چاه استاندارد نباشه یا این که زمینی که در اون چاه زده شده خاکش مرغوب نباشه، چاه زودتر از زمان معمولی پر گردیده و نیاز به لایروبی چاه آب و فاضلاب داره. لبریز شدن چاه معمولا عوارض مختلفی داره، یکی از اون عوارض میتونه جنس خاک محل چاه باشه.

لوازم اسپرت h30 cross

چاه هایی که در مناطق کوهستانی هستن (از جنس سنگ هستن) معمولا کشش کمتری دارن و مرتبا در طی چندین سال پر میشن، در مقابل چاه هایی که از نوع شن هستن، شاید پس از گذشت 20 یا 25 سال پر بشن. در وضعیت کلی، احتمال لبریز شدن چاه در زمین های شنی خیلی کمتر از زمین های خاکی می باشد. از سایر دلایل لبریز شدن چاه، رسوب لایه ای از مواد زائد در دیواره و کف چاه می‌باشد که سبب میشه آب و فاضلاب در خاک نفوذ نکنه. بعضی وقت ها موها و چربی ها سبب تولید لایه نفوذ ناپذیر در چاه میشن. این لایه نفوذ ناپذیر یا به اصطلاح ضد آب، بدنه و کناره چاه رو پوشش میده و از دفع آب دوری میکنه. در این زمان چاه می گیره و ما می تونیم با لایروبی چاه آب و فاضلاب در هزینه ها صرفه جویی کنیم. 

لایروبی چاه آب و فاضلاب چیست؟

لایروبی چاه آب و فاضلاب یکی از عملیات های اختصاصی چاه است که در آن بخش های متعدد چاه را پاکسازی کرده و اقدام به لایروبی چاه آب و فاضلاب می نمایند. لایروبی چاه آب و فاضلاب به مانند زنده کردن چاه می باشد. لایه های فاضلاب در حین سال های سال به دیواره ها و کف چاه چسبیده اند و بر روی آن لایه های قطور ایجاد کرده اند. این لایه ها سبب خودداری از جذب آب می شود و جلوی کار چاه را می‌گیرد. در واقع این لایه های زائد نفس چاه را می‌گیرند. برای کارکرد بهتر چاه می بایست این لایه ها از بین بروند. لایروبی چاه آب و فاضلاب عبارت می باشد از جداسازی لایه های زائد از دیواره و کف چاهکه لایروبی چاه آب و فاضلاب تاثیر زیادی بر کارایی آن دارد.

لایروبی چاه آب و فاضلاب چیست؟

چاه بعد از لایروبی به مانند چاهی جدید عمل می‌کند. لایروبی چاه آب و فاضلاب مانند این می باشد که چاه را از نو حفر کرده باشند. علت اصلی لایروبی چاه آب و فاضلاب افزایش کارایی آن است. با وجود لایه های اضافی در سطح های چاه، کارکرد آن با اختلال مواجه می گردد. با لایروبی چاه آب و فاضلاب و از بین بردن لایه های مازاد روی سطح ها این خلل از بین خواهد رفت و چاه مجدد کارکرد سابق خویش را خواهد داشت. لایروبی چاه آب و فاضلاب تاثیر متعددی در کارکرد چاه دارا است. با یک دفعه کف تراشی چاه می توان از چند بار تخلیه چاه خودداری کرد. لایه روبی چاه سبب ساز کاهش زمان های تخلیه چاه می شود حتی تا چندین سال از لبریز شدن چاه و نیاز به تخلیه چاه جلوگیری می نماید.

چرا به لایه روبی چاه نیاز می باشد؟

سیستم نامناسب دفع فاضلاب شهری، دردسر‌های متعددی را برای اشخاص مختلف با خود به همراه داشته است. در کشور ما برای دفع فاضلاب از چاه‌ های مخزنی استفاده می شود و همانگونه که از نام این چاه‌ها معلوم می باشد، قابلیت و امکان لبریز شدن آنان بعد از چندین سال استفاده امکان دارد، ولی در برخی موارد شاهد این هستیم که بعد از تخلیه چاه طولی نمی‌کشد که مجدد چاه پر می گردد! اینجاست که لایروبی چاه آب و فاضلاب کارساز می شود. خدمات لایروبی چاه آب و فاضلاب به عوامل متعددی از جمله اندازه چاه، عمق چاه، اندازه و سختی کار بستگی دارد.  

زمانی که فاضلاب به داخل چاه می‌ریزد، چاه انباری از فاضلاب می‌گردد و افزون بر آن مواد متعدد در دیواره‌ها و کف چاه نفوذ می نمایند به همین علت بعد از سال ها استفاده از چاه فاضلاب ساختمان دیگر نفوذپذیری خود را از دست داده و کارایی گذشته را نداشته و نیاز به ترمیم و بازسازی چاه ریزشی دارد. به خاطر همین پس از تخلیه چاه و لایروبی چاه آب و فاضلاب نفوذ پذیری چاه به شدت زیادتر می گردد.  اولین عامل پر شدن چاه، خاک و زمین منطقه می باشد. در بخش های کوهستانی به علت زمین سفت و کشش چاه فاضلاب هایشان کمتر از مناطقی می باشد که زمینی با خاک قابل انعطاف دارا هستند.

چرا به لایه روبی چاه نیاز می باشد؟

یکی دیگر از عوارض پر شدن چاه ته نشین شدن لایه ای از مواد زائد در کف و دیواره چاه می باشد که منجر به عدم جذب آب بوسیله زمین می شود. این لایه که تشکیل ‌شده از مواد دفعی، صابون، مو و دیگر مواد زائد است از روش لوله‌های فاضلاب به داخل چاه وارد شده و در کف آن ته نشین می گردد یا این که در دیواره آن رسوب می نماید. در صورتی این حادثه رخ دهد می بایست آب داخل چاه را تخلیه کرد و مواد ته نشین گردیده را از داخل آن خارج کرد این لایه ضد آب کلیه بدنه کانال چاه را می‌پوشاند و منجر به عدم نفوذ آب در چاه می‌گردد.

فوائد و مزایای لایروبی چاه فاضلاب

بعد از تخلیه چاه، جهت ترمیم و بازسازی چاه اصطلاحا تبدیل چاه مرده به زنده، بایستی مواد چسبیده به دیواره چاه را از میان ببریم. در واقع لایروبی چاه آب و فاضلاب به روشی برای سالم نگه داشتن چاه فاضلاب نیز گفته می شود. با انجام عمل لایروبی و پاکسازی چاه پس از تخلیه، نفوذپذیری چاه فاضلاب شدیدا افزایش پیدا کرده و چاه مثل روز ابتدایی خود خواهد شد به گونه ای که دیگر نیازی به حفر چاه تازه پیدا نمی شود. لایروبی چاه مخصوصا لایروبی چاه آب و فاضلاب حائز اهمیت است، زیرا در صورتی‌ که به طور استاندارد انجام نشود هزینه ای که بابت انجام لایروبی چاه آب و فاضلاب پرداخت گردیده از میان می رود. مجریان لایروبی در این زمینه تخصص داشته تا به صورت حرفه ای و بی خطر فعالیت کنند.

همان طور که گفته شد لایه های زائد نفس چاه را می گیرند و چاه را خفه می‌کنند. مزیت اصلی لایروبی چاه آب و فاضلاب زنده کردن چاه می باشد. با لایروبی، چاه فاضلاب می توان مجدد نفس بکشد و فاضلاب را به خوبی جذب نماید. دیگر مزیت لایروبی چاه آب و فاضلاب ایجاد کارایی مطلوب برای چاه است. با وجود لایه های مازاد در دیواره چاه، کارکرد مطلوب از چاه سلب گردیده بود و چاه نمی توانست به خوبی فعالیت نماید. ولی با لایروبی چاه آب و فاضلاب دیگر این وضعیت وجود ندارد.

فوائد و مزایای لایروبی چاه فاضلاب

بعد از لایروبی چاه آب و فاضلاب به راحتی فعالیت خود را انجام می‌دهد و آب و فاضلاب را جذب می نماید. مفهوم واقعی زنده شدن چاه نیز برگرفته از همین مورد می باشد. ما با لایروبی چاه آب و فاضلاب آن را زنده می کنیم. لایروبی می توان فواید دیگری نیز داشته باشد. فوایدی مانند پرهیز از پر شدن سریع چاه، خودداری از ریزش ساختمان، پرهیز از ایجاد نم در کف ساختمان و فواید دیگر که هر مورد تاثیر بسزایی در ساختمان دارا هستند.

لایه روبی چاه چگونه انجام می شود؟

روش فعالیت به‌این صورت است که بعد از تخلیه کامل چاه کارگر لایروب وارد چاه می‌شود و مبادرت به تراشیدن لایه های مازاد دیواره چاه می نماید. کارگر این عمل را تا تمام شدن لایه های مازاد انجام می دهد. هنگامی لایه های مازاد و زائد تمام می‌شوند که لایه خاک در دیواره چاه نمایان شود. این عمل به سرعت انجام می‌شود. کارگر لایروبی به جهت تجربه و سرعت فعالیت در انجام کار به سرعت عمل لایروبی چاه آب و فاضلاب را به آخر خواهد رساند. برای تراشیدن لایه های مازاد هم می توان از ابزار دستی یا این که ابزار مکانیکی بهره برد. در صورتی‌ که قابلیت و امکان به کارگیری از ابزار مکانیکی وجود داشته باشد می شود به راحتی و با سرعت تمام لایه های مازاد را تراشید و چاه را تجدید بنا کرد.

لایه روبی چاه چگونه انجام می شود؟

حتی در‌صورتی‌ک ه جنس خاک آن هم مطلوب باشد این عمل بایستی بوسیله شخصی آشنا با کار و کارشناس این عمل صورت پذیرد. با اینکه این کار در افکار عموم شغلی نا مطلوب می باشد و معمولا کسی به تخصص این فعالیت اعتنا نمی نماید ولی چنانچه در‌ این فعالیت تخصص وجود نداشته باشد فعالیت به درستی انجام نخواهد شد و سود مطلوب نخواهد داشت. 

حفر چاه یا لایروبی چاه کدام بهتر است؟

علت برتری لایروبی چاه آب و فاضلاب بر حفر چاه جدید چه می باشد؟ بیشتر وقت ها که چاه فاضلاب منازل پر می گردد، هنگامی مشتریان با شرکت های لوله بازکنی و تخلیه چاه تماس می گیرند به سراغ گزینه حفر چاه جدید می‌روند و مخارج آن را جویا می شوند چنانچه کمپانی تخلیه چاه و باز کردن لوله منصف باشد لایروبی چاه آب و فاضلاب را نیز سفارش می دهد. حفر چاه تازه مستلزم یک محدوده دیگری از محوطه ساختمان است و طبق استاندارد ها بایستی از چاه کهنه 2.5 متر فاصله داشته باشد تا از خطر های احتمالی خودداری شود.

حفر چاه یا لایروبی چاه کدام بهتر است؟

هزینه حفر چاه جدید بر اساس متراژ چاه هست و نیازمند زمان و هزینه بیشتری نسبت به لایروبی چاه آب و فاضلاب خواهد بود، همینطور خاک حاصل از حفر چاه نو هزینه انتقال آن به بیرون از شهر را نیز به دنبال دارد. لایروبی چاه آب و فاضلاب این هزینه ها را کاهش داده و به ‌این صورت می‌باشد که بعد از تخلیه چاه فردی وارد چاه می گردد و با کفتراشی و رسوب زدایی چاه را به یک چاه تازه تبدیل می نماید و در آخر بوسیله پمپ لجن کش مواد زاید را بیرون می‌کنند. ارزش کف تراشی را بر اساس معیار و حجم لجن و مواد زائدی می باشد که از لایه روبی چاه بیرون می نمایند احتساب می گردد و عمدتا بر اساس تعداد نیسان یا خاور حمل کننده مواد زائد می باشد.

https://www.goldyadak.com/h30-cross-specification

  • sewer drain